Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A legrövidebb fékúttal rendelk...

A legrövidebb fékúttal rendelkező utcai autókra lennék kíváncsi. Sz.tem a a Golf 4 a legjobb, vagy mégsem?

Figyelt kérdés
10-20 éves autókra gondolok, pl renault megane II, Audi A4 B5, tehát valamiféle sorrend érdekelne.

2021. ápr. 29. 15:48
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
Szerintem nagy különbség nincs az autók között, sokkal inkább a gumi számít.
2021. ápr. 29. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 krwkco ***** válasza:
0%
Minden autónál blokkolóra lehet fékezni a kereket. Ezért a féktárcsa mérete nem számít. A gumi a meghatározó és az ABS. Azoknak az autóknak rövidebb a fékútja, ahol az ABS nagy frekvenciával működik és az ideálishoz legjobban tudja közelíteni a fékerőt. Az ABS gondoskodik arról is, hogy a fékezés közben előforduló "súlypontvándorlás" ellenére minden kerék optimálisan fékezzen.
2021. ápr. 29. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
100%
12-es, ennyi baromságot egy hozzászóláson belül hogy sikerült összehozni? :-)
2021. ápr. 29. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 krwkco ***** válasza:
57%

"baromság"

Hát ez cáfolhatatlan érv. Meggyőztél. Mindenben tévedtem.

Nagyokos.

2021. ápr. 29. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 A kérdező kommentje:
Azért az kétségtelen, hogy azoknak az autóknak jobb a fékhatása, amelyeknél mind a 4 kerék tárcsafékes. Jól gondolom?
2021. ápr. 29. 21:17
 16/24 krwkco ***** válasza:
100%

"Azért az kétségtelen, hogy azoknak az autóknak jobb a fékhatása, amelyeknél mind a 4 kerék tárcsafékes."

Ezek az autók általában modernebbek és az elektronikájuk igényesebb. De a dobfék is eléggé hatásos ahhoz, hogy blokkolja a kereket. És onnan kezdve csak a súrlódási együttható és a kerékre jutó nyomóerő (súly) számít. A súrlódási együttható akkor a legnagyobb, ha a kerék nem blokkol, hanem körülbelül 15-20%-ban csúszik (slip).

pl. [link] 10.ábra

Ezért az ABS rendszer szenzorokkal figyeli a kerekek forgását és a fékfolyadék nyomásának váltakozó csökkentésével és növelésével kb. itt tartja a csúszást.

A tárcsafék amúgy jobb hűtést kap, de ennek egy vészfékezésnél nincs érdemi hatása.

2021. ápr. 29. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:

"A súrlódási együttható akkor a legnagyobb, ha a kerék nem blokkol, hanem körülbelül 15-20%-ban csúszik (slip)."


Ez azért nem igaz, mert a gumi, és a súrlódás nem "tudja", hogy a kocsi mennyivel megy. Ha igaz lenne, hogy a gumi egy bizonyos csúszási sebesség mellett tapad a legjobban (pl a felülete az útfelülethez képest 10 km/h-val mozog) akkor ez az érték a jármű sebességtél függetlenül lenne igaz, és így nem százalékban adnánk meg az optimális értéket. Tudom hogy sok ilyen ábra mutatja azt, mint amit linkeltél is, de ezt rosszul értelmezed. A gumi úttal érintkező felülete a legnagyobb súrlódás esetén áll az útfelületen, a látszólagos csúszás a gumi deformációjából, és a slip közelítéseket alkalmazó definíciójából adódik.

2021. ápr. 29. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

Valahogy a kérdező még mindig nem képes felfogni hogy a fékrendszer csak egy tényező mindössze.


Ugyanazzal a fékrendszerrel ugyanaz az autó más fékutat fog produkálni nyáron esőben téligumin, mást fog betonkeményre fújt nyárin szárazon, és viszonylag alacsony nyomáson ugyanazon is..

A katalógusadatok steril körülmények közt vannak kitalálva.



BTW a dobfék hátul nagyobbat fog amúgy (kézifékes fordulót sokkal nehezebb csinálni hátul tárcsafékessel) De macerásabb is.

2021. ápr. 29. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:
Nem véletlenül említettem a Golf 4-et. Használatban van ezen kívül egy Astra G is. A golfnak érezhetően jobb a féke, talán mert hátul is tárcsafékes. Egyébként mindegyik 1,4es.
2021. ápr. 29. 22:11
 20/24 anonim ***** válasza:
Ezeken igazából lófingnyi fékek vannak. :D
2021. ápr. 29. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!