Becsületes nepper vélemények?
Más cégnél nem próbálkoztam, őt megkérdeztem, hogy miként, hogyan hozna be. Akkor 100 ezer körül volt. Gondolom a többi is hasonló áron csinálja. A baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy konkrétan átküldött egy foglalót, amin a vételár 10%-a van feltüntetve, hogy az alapján ő kimegy és behozza az autót. Persze a teljes összeget utaljam át. Mondtam neki, hogy megbízási szerződés vagy valami? Azt sem tudta miről beszélek. Vicc az a cég. Elvárja, hogy pofára utaljak több millió forintot. Ja és semmilyen szavatosságot sem vállal. Ez két éve volt.
Behozatal összege összesen fél millió körül van. A fenti tapasztalat után átnéztem a helyi kínálatot ismét, és ilyen árkülönbséggel a magyar piac legtetejéről válogathattam. Itt vásároltam, nem bántam meg.
Megéri behozni? Akkor igen, ha 4-5 milliós autót vennél, amiből fél millió különbséggel nem találsz otthon megfelelő állapotút.
"Mondtam neki, hogy megbízási szerződés vagy valami? Azt sem tudta miről beszélek. Vicc az a cég. Elvárja, hogy pofára utaljak több millió forintot."
Elvben igazad van, hisz amiről nincs papír, azt bárki letagadhatja.
Viszont ő annyira közismert ember, hogy nem feltételezhető, hogy a te átverésed miatt lerombolná azt a hitelességet, amit vagy 20 év alatt felépített. Ma interneten nagyon könnyen el tud terjedni, ha csak egyetlen embert is becsapna, és akkor örökre becsukhatja a boltot.
Másrészt lehet neki akkora közvetett ismeretségi köre (ilyen ismerős ismerőse helyzetre gondolok), hogy azokból megél. Ha a hozzád hasonló ismeretlenek jelentős része azért nem üzletel vele, mert nincs lepapírozva, akkor vállat von, és üzletel a többivel. Viszont rengeteg időt megspórol azzal, hogy nem gyárt kismillió ember számára szerződéseket, hanem azalatt is produktív munkát végez. És ebből van neki bevétele.
Szóval értem a te logikádat, de értem az övét is.
Abban teljesen igazad lehet, hogy tőle drágább autókat érdemes rendelni.
Olyan autót, ami nálunk is elérhető, nem érdemes. Pláne most.
Ha olyan típus, amiből nincs itthon megfelelő, max akkor.
Magának a szolgáltatásnak annyira sok értelmét nem látnám. Az esetek 90%-ban ezt látjuk: körbenézi az autót, hogy van e karc, horpadás, egyéb sérülés. Belül megnézi mennyire van leélve. Megy vele egy kört.
Na most alapvetően nem értem hogy miért küldjek ezért ki valakit ausztriába vagy németbe, és fizessenek neki 100 ezret. Egyrészt ha valaki nem értelmifogyatékos akkor maga is el tudja szerintem dönteni a telepen, hogy az autó össze van e krva, le van e lakva illetve ki van e valahol égetve a kárpit. Másrészt szólok a szerelőmnek, hogy nézzük át az autót, ami ennél azért jóval alaposabb, és ingyenes hiszen később úgyis hozzá viszem, ezért nem kér pénzt külön.
Az is "fura", hogy garanciát nem vállal. Bár így nem értem hogy magának a szolgáltatásnak mi a lényege, hiszen azért fizetsz neki hogy behozzon egy patika autót.
Max olyan szinten közlekedési analfabétáknak ajánlanám, akiknek a szerelő olajcsere mellé mind a 2 sebességváltót is kicserélné. Nekik is nagyértékű autó esetén.
Azért az ő szakértelme meg rutinja elég jó garancia arra, hogy nem fog "moslékot" hozni.
Annak jó, aki nem akar maga utánajárni, kimenni a kocsiért.
#5
Igen, te jobban értesz az autókhoz mint egy nepper.
Igen, a szerelőd ingyen kimegy veled Németorszagba mert nincs jobb dolga.
Ha ez a kettő valóban igaz is (kétlem), akkor valóban jobb neked felkelni hajnalban, kimenni Németországba, megnézni néhány autót amik akár többszáz km-re vannak egymástól, majd utána haza? Természetesen minderre egy hetvégédet kell feláldoznod vagy szabadnapot kell kivenned és ahogy a te időd, úgy más ideje is értékes.
Én nem gondolom hogy irreálisan sok lenne az a 100ezer, nekem ennyit megérne.
8/8 Beviz Elek
Mert kötelező szigorúan Németországban autót venni nem?
Persze lehet vannak extrémebb esetek amiből nagyon kevés van itthon, és ami van az is fos. De őszintén hány százalékát érinti ez az embereknek?
Itt jegyezném meg, hogy Roadmovieban is iszonyú sok olyan autó van bemutatva amiből itthon is van hahu-n több száz, néha akár ezer is, hirdetés alapján teljesen vállhalható állapotban.
Nyilván ha valaki egy ritkább/nagyobb motoros/vagy valami egyéb okok miatt különleges autót akar venni, és csak németben van, akkor megéri elgondolkozni rajta.
De akik Passatokat, yarisokat, focusokat hozatnak azoknak szerintem nem egy hű de nagy üzlet
9: "De őszintén hány százalékát érinti ez az embereknek?"
A használtautó-piac legalább 80%-át az Ausztriából és Németországból behozott autók teszik ki. Ez győri tapasztalat, lehet, hogy az ország túlsó végén kicsit mások az arányok, de nem hinném, hogy gyökeresen más.
Az oka nagyon egyszerű: túl kevés a magyar tulajdonosok által árult autó ahhoz képest, amekkora kereslet van használt autókra. Viszont ezekben a gazdag országokban sokan meg tudják fizetni az új autókat, így relatíve kisebb az igény az 5-15 éves használt autókra, amiket nálunk jól el lehet adni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!