Miben különbözik a Crossover az SUV-tól?
Nincs elfogadott konvenció, igazából Amerikában van csak jelentősége a kettő megkülönböztetésének, mert ott a nagy batár Chevy Suburbanekre, Cadillac Escaladekre meg Ford Explorerekre fogadják el csak a SUV szót, a kisebb európai és japán B/C szegmens variánsokra meg a crossover kifejezést használják (Subaru XV, VW Tiguan).
Itt Európában kezdetben a személyautók és amerikai stílusú SUV-ok közti űrt kitöltő autókra mondták, hogy crossover (Suzuki Ignis, Citroen C3 Aircross, Škoda Yeti), de mivel itt senkit nem érdekel, hogy nagy vagy kis autóban ülsz igazából nincs használatban a kettő megkülönböztetése. Talán ahogy amerikanizálódik a piac és minden anyuka 5 méteres 2,5 tonnás összkerékhajtású bádogdobozzal akarja majd vinni a gyerekét az oviba lehet, hogy itt is megváltoznak a szokások és lesz értelme külön kezelni, de egyelőre szerencsére még nem tartunk ott.
Kábé az a crossover, ami még a SUV-nál is kevésbé alkalmas arra, amire reklámozzák. :D
Röviden, kábé már minden, ami a sima személyautó változathoz képest kapott egy emeltebb alvázat, esetleg derékig műanyagba van öltöztetve a felverődő kövek meg mocsok ellen.
Ha ezen felül még le tudsz menni vele a tengerparti homokra anélkül, hogy tengelyig elássa magát, akkor már megérdemli a SUV nevet is. :)
Ezek tényleg elég rugalmasan használt nevek, nincs tűpontosan kategorizálva.
Sok nagy böszmedék is fut SUV név alatt úgy, hogy a legenyhébb terepen is gyorsan meghalna, de ütközésnél maga alá tud ásni minden kisautót és jól mássza a másfél araszos járdaszigetet is.
Én mondjuk a Vitarát sem hívnám SUV-nak. Nálam még az is bőven a Crossover kategória.
SUV az szerintem a Touareg - X5 - Q7 - Cayenne méret és attól felfele.
Ami annál kisebb kategóriás, az szerintem Crossover. Tiguan, XC40, nekem a Vitara is.
Még az ilyen X3 - Q5 autókat is óvatosan hívnám csak SUV-nak.
De ismétlem. Ez az én egyéni besorolásom.
De nincs kimondott határ. Hogy 4 méter 32 centi alatt Crossover, felette SUV.
Az egyértelműen (EU szemmel nézve) nagy szabadidő autókat emelt hasmagassággal SUV-nak hívjuk. A határozottan kisebbeket, de szintén emelt hasmagasság, azokat inkább Crossovernek. A kettő közötti átmenetet meg aki épp ahogy akarja.
Mai világban nem sok olyan új autó van, amire azt lehet mondani, hogy terepjáró :D.
Nem véletlenül nem Off-road autónak hívják ezeket amerikában sem. Mert nem azok.
Esetleg a G Merci, Toyota Land Cruiser, Land Rover Defender, Range Rover, Jeep Wrangler. Hirtelen rzekre merném rámondani, hogy terepjárók és rendelkeznek olyan képességekkel. (biztos van még, ezek jutottak eszembe).
De egy Nissan Juke-ot ne hívjunk már terepjárónak :D.
Amerikaban a nagyobb meretuek a SUV-k mint pl Ford Explorer, Chevrolet Suburban.
A kicsik pedig a crossoverek mint pl Nissan Juke, Mazda CX-3
Nehez meghatarozni. En fokent a 7 szemelyeseket hivnam SUV-nek, esetleg eggyel az alatt levo kategoria
crossover (2t alatt, nem hatalmas meret, konynen elfer varosban is) forester, crv, rav4
suv (egesz korrekt hasmagassag, 2t+) q7, x5, gle
es van a full size (legnagyobb) escalade, tahoe, suburban stb
ezt igy altalanositasban hasznaljak, nincs ra fix leiras
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!