Az Opel 1.6 cdti (110 le) motorról mik a tapasztalatok?
Ilyen motorral szerelt autóm van, csak nagyobb teljesítményű változatban. De a blokk ugyanez.
Teljesen jó, erős, nyomatékos, viszonylag csendes is dízelhez képest. A fogyasztására sincs panaszom.
Egyetlen óriási konstrukciós hibája a vezérlés: a váltóoldalon alakították ki és szeret extrém hamar elfáradni a láncfeszítő. Ha cserélni kell a vezérlést, vagy kapásból ki kell venni a motort, vagy mindent szanaszét bombázni a motortérben. Ami munkadíjra sem kevés. Nálam még garanciában csinálták, 28.000 km-es futásnál. A következő már valószínűleg zsebbenyúlós lesz és csak reménykedem benne, hogy ennél több km-t ki fog bírni a csereszett.
Fórumokon írnak mostanában valami csodatömítésről, amit a hidraulikus láncfeszítő alá kell betenni és végérvényesen megoldja a gondot. Én egyelőre szkeptikus vagyok ezzel a dologgal kapcsolatban, de az idő majd eldönti, hogy mennyire jön be ez a módszer.
Ne úgy képzeld, hogy csak hangos és kész!
Nekem mikor előjött menet közben csinálta. Előtte indításkor semmi. Az utcán viszont kapkodtam a fejem, nem értettem, honnan jön ez az istentelen lárma. Aztán haladtam tovább, de nem halkult, ekkor jöttem rá, hogy ez az én autómból jön. Először azt hittem, hogy leszakadt a kipufogó és azt húzom az aszfalton, mert olyan hangja volt a kocsinak. Tehát közel sem egy kis csörgésről beszélünk. Utána már indításkor is zörgött. De itt sem csilingelést kell elképzelni, hanem mintha valaki kalapáccsal püfölte volna a blokkot. Azt hittem szét esik a motor. Elég ijesztő volt. Nem tudom pontosan mi okozza ezt a hangot, talán a lánc beleér a blokkba mert nincs eléggé megfeszítve. De nem hiszem, hogy hosszú távon egészséges lenne a motornak.
Ha csak indításkor kicsit csörgedezik, azzal együtt lehet élni, én se foglalkoznék vele. De lehet/lesz az még sokkal rosszabb is. Mikor márkaszervizben meghallgatták az enyémet, egyértelműen rávágták, hogy láncszett csere garanciában. Nem volt kérdés.
Igen, a tömítéscseréhez is eléggé szét kell szedni a motort. Nem könnyű a feszítőhöz sem hozzáférni. Kapásból főtőfolyadék le. EGR hűtő le, szelepfedél le, injektorok ki, stb. 170 szerintem nem is sok érte, ha garantált lenne, hogy ezzel megoldódik.
"ha csörög is a lánc akkor sem ilyen hangosan, laikusok meg se hallják. Ez szerintem más lesz"
Ez több mint egy éve volt egy akkor nem egész 2 éves 28.000 km-t futott autón. De rendben, te jobban értesz hozzá, mint a márkaszerviz. Ahol vezérlést cseréltek és ez az általad titulált "más valami" véletlenül pont magától meggyógyult és azóta se jött elő többször. Csak ha ekkora szakértő vagy nem értem miért itt kérdezősködsz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!