Ha így állítom be a fényszóró magasságot, akkor jófelé fog világítani?
Mivel amerikai, nem vagyok benne biztos, hogy ez ide hozzánk is jó. Mit gondoltok egy közepes méretű autónál, ha így állítom be jó lesz?
Igen, nagyjából.
Utána fordulj parkoló autók felé és nézd meg milyen magason világítod meg különböző távolságokból. Nem szabad az utastérbe bevilágítson.
Nagyjából.
Az europai autóknak asszimetrikus tompítottja van. A falon balra egy vízszintes sötét/világos határ, jobbra egy 15 fokban emelkedő. A vízszintest kell úgy beállítani, hogy 5 méteren 5-6 centivel legyen lejjebb a közelinél. A közeli magasságot úgy is meg tudod mérni, hogy közvetlenül a fényszóró elé állsz és bejelölöd a nadrágodon egy szigszalaggal. Vagy egy boton. A beállításhoz egyesével le kell takarni a fényszórókat, vagy eléjük állni. A töréspontok távolsága legyen változatlan közelről és távolról. És kb essen az autó középvonalától egyenlő távolságra.
Az utastérbe világítás nem jó teszt. Ha bevilágít, akkor már nagy baj van. Inkább azt kell nézni, hogy sötétben kb. 40 méterre előre látszik-e a megvilágított terület vége. Vagy autópályán a belső sávban haladva a szalagkorláton a fénycsík ne emelkedjen, inkább enyhén süllyedjen.
#3
"Az ilyen fal mellé állok és megnèzem sötétben dolgokat jó lenne már elfelejteni."
A működő dolgokat nem kell elfelejteni. Ne legyünk teljesen a szervizeknek kiszolgáltatott tudatlanok országa.
Ha valakinek ez felel meg jobban, válassza azt. De utána nem árt fal elé állva ellenőrizni. Nekem már állították be szervízben a fényszórómat úgy, hogy egész extrán rosszul világított. Frissen beszerelt fényszóró volt, valami belső tükröződés becsaphatta őket.
Emellett a közlekedésben tapasztalom, hogy elég sok autónak rosszul van beállítva a tompítottja. Ha csak annyit megtennének, hogy az autópályán leellenőrzik, ahogy írtam, már sokkal kevesebb ilyen lenne.
#5
"Ha odaállsz a garázsajtó elé 20 centire és 2-3 miliméterrel elméred a dolgokat az 20-30 méteren már lehet, hogy fél méterrel arrébb fog vetíteni."
Javaslom, hogy készíts egy rajzot magadnak. Azon látni fogod, hogy ha az 5 méteres szakasz (amit javasoltam) elején vagy végén van egy 2-3 mmm-es mérési hiba, az 20 méteren 1,2 cm, 30 méteren 1,8 cm eltérés okoz.
Emellett szép dolog, hogy a szervizben 2 perc alatt (ami a valóságban inkább 10-15 perc, mire előkaparják a műszert) beállítják a fényszórót, de nem csak ezen múlik. A magyar autók átlagéletkora 15 év. Akik ennél idősebb autót futtatnak, ritkán járnak szervízbe. Akkor sem az a legnagyobb gondjuk, hogy beállíttassák a fényszórót. A fiatalabb autók tulajdonosai, meg azért nem állíttatják be, mert nem tudják, hogy rosszul áll a lámpájuk.
Aki nem akarja, ne állítsa a fényszórót. De annyit jó lenne megjegyezni az általam leírtakból, hogy a két vízszintes határnak egyenlő szinten kell lenni. És országúton 30-40 méterre látszania kell a fény határának, vagy autópályán a belső szalagkorláton a fény nem emelkedhet.
Ha ez nem stimmel, felőlem menjenek szervízbe, csak legyen beállítva.
-
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!