Ma a lenti eset történt velem a benzinkúton. Ti írnátok panaszlevelet a helyemben? Várható intézkedés, kártérítés a társaság részéről?
Ma egy osztrák kúthálózatnál tankoltam gázolajat. Nagyon ritkán tankolok, keveset használom a céges autót, azonban ma sürgősen szükség volt rá.
Beálltam egy kútfejhez, leemeltem a töltőpisztolyt, betettem a nyílásba (beleillett) és megkezdtem a tankolást. Arra lettem figyelmes, hogy sokszor lekattan a pisztoly.
Integetéssel kihívtam a kutast, és teljesen flegmán azt mondta, hogy persze, hogy nem működik normálisan, mert ez a kamionok és teherautók töltőpisztolya. Azt mondta, azt ne használjam, töltsek másikkal, és el is rohant.
A tankolást befejeztem egy másik pisztollyal.
Amikor mentem fizetni, természetesen "mindkét" tankolást ki kellett fizetnem, azonban nem tudták egy tranzakcióként számlázni. Mivel a céges kártyára egyszerre csak egy tranzakciót tudok terhelni, a kisebb összeget kifizettem a saját pénzemből, a nagyobbat a céges kártyáról.
Elismerem, én is tájékozatlan lehettem, csak éppen van pár problémám a benzinkúttal kapcsolatban:
1. Az állítólag kamionok számára fenntartott kútoszlop pont ugyanúgy néz ki, mint a többi. Semmilyen felirat nincs rajta, hogy ez nem személyautó méretű pisztolyt tartalmaz (a nafta ugyanaz benne). Mivel ugyanaz a nafta van mindkét kútfejen, még a címke is ugyanaz a pisztolyokon, tényleg semmi megkülönböztetés nincs.
Nem kéne a kamionos dolognak valahogy jelezve lennie?
2. A pisztoly tökéletesen beleillett az autóm nyílásába, semmi akadálya nem volt a tankolásnak a gyakori lekattanáson kívül. Utólag már értem technikailag, hogy miért kattant le gyakran, ezen kár vitázni.
3. A kutas nagyon durván flegma volt, igazából amikor az első körben lekattanó pisztollyal szerencsétlenkedtem, meredten nézett az ablakból, és esze ágában sem volt kijönni. Emlékszem, hogy amikor először leemeltem a kamionos pisztolyt a személyautó mellett állva, azt is szó nélkül nézte.
Amikor integettem neki, hogy valami nem oké, akkor kijött, és az egy mondtán kívül semmit nem volt hajlandó segíteni, elmagyarázni, stb.
Szerintetek érdemes panaszlevelet írnom? A pénz nem érdekel, viszont a srác igazán megérdemelni, hogy elbeszélgessenek vele, illetve szerintem a kútoszlopokon is kellene feliratnak lennie, hogy az adott fej milyen jellegű autók tankolásához ajánlott.
A srác viselkedését te flegmának érezted. Ő azt mondaná, hogy nem volt flegma. A főnökök meg sok olyat is láttak, amikor az eladó/szolgáltató nem viselkedett megfelelően, de olyat is, hogy a vásárló/ügyfél kereste a kákán a csomót vagy csinálta a feszkót. Tehát nem bizonyítható a stílusa, ezért nem hinném, hogy bármit is tesznek vele.
Az tény, hogy kijöhetett volna magától is. Ha ezt teszed szóvá, ezt biztos mondják neki, hogy ezután erre ügyeljen. Ill. ha látja, hogy te személyautóval oda állsz be, ahová kamionnak kéne, azért eleve szólnia kellett volna.
És nem kötelességed ezeket tudni. Pl. én se tudtam.
A kérdésedtől függetlenül: azt nem tudtad, hogy csak egy tranzakciót indíthatsz a kártyáról? Mert azt viszont joggal várhatják el, hogy ezzel tisztában légy, amikor odamész. Én pl. ebben a helyzetben (ha ezt előre tudom), akkor befejeztem volna az első kútnál a tankolást. Ha ötvenszer kattanik közben, akkor is. Legföljebb, ha az elején vagyunk, és csak 1-2 ezer forint múlik rajta, akkor állnék át máshová.
#2: Igen, tudtam, hogy a kártyával csak egy tranzakció megy. Én is befejeztem volta a tankolást sok kattanással is, akkor is, ha egy óráig tart. Csak amikor a srác végre kijött, és azt mondta, hogy ezt ne használjam, akkor megfagyott bennem minden, hogy Úristen, mi a sz@rt tankoltam most az egy éves céges autóba. Ahogy megijedtem, gyorsan visszatettem a pisztolyt a helyére, ilyenkor újraindíthatatlanul lezárul a tankolás (most már ezt is tudom...).
Ha kicsit segítőkészebb lett volna, és váltunk pár szót, akkor elmondhatta volna, hogy amúgy nem különbözik az üzemanyag.
Aztán amikor már késő volt, akkor tudtam meg, hogy ugyanaz a nafta mindkettőben.
A véleményed tökéletesen osztom, szebben le sem lehetne írni: Amikor beálltam személyautóval oda, már akkor szólnia kellett volna, hogy az nem lesz megfelelő. Csak az a baj, hogy végignézte az egészet, onnantól, hogy behajtottam a kútra, egészen addig, amíg én ki nem hívtam. Ez zavar a legjobban, nem az elbukott pénz, és nem is a saját tudatlanságom.
MOL-nál sincs megjelölve, hogy az kamionoknak (inkább teherautóknak) szánt töltő. Egyébként ez a kulcsszó: "szánt" és nem "való". Nyugodtan tankolhatsz annál is, mert ugyanazt adja. Az automata kikapcsol, mert nagyobb nyomáson jön a dízel és visszacsapódik, de ha kézzel irányítod, akkor semmi gond.
A kutas bunkó volt, ha gondolod írhatsz panaszlevelet, ha beleírod mikor történt, visszanézik a felvételt és lecseszik őt (vagy akár kirúgják).
"Integetéssel kihívtam a kutast"
"Amikor integettem neki, hogy valami nem oké, akkor kijött"
"viszont a srác igazán megérdemelni, hogy elbeszélgessenek vele"
Nem a kutyád, hogy mutogassál meg integessél neki, ezért volt flegma. Ennyi erővel te is megérdemled, hogy elbeszélgessenek veled, mert nem tudod az illemet. Mutogatás helyett lehettél volna udvariasabb.
6-ra: Nem kellett volna integetnie a kérdezőnek, ha a kutas rendesen végezte volna a munkáját: vagyis amikor kiszáll az autóból, odamegy hozzá és megkérdezi, tud-e valamiben segíteni. Ill. itt azonnal mondania kellett volna, hogy rossz helyre állt, mert az teherautóknak fenntartott hely.
Nem akkor okoskodnia, amikor már tölti bele a kérdező az üzemanyagot az autójába.
Én ugyan nem ÖMV, hanem Shell kútnál szoktam tankolni, de ott mindig odajön egy kutas megkérdezni, tud-e valamiben segíteni. És ezt így is tartom normálisnak. A kút ugyanúgy önkiszolgáló, ezért van 16 kútra egy vagy két ember, és annyi elég is.
Annak a fickónak, aki az üveg mögött a tökeit vakarászta, mi volt a beosztása? Szerintem pont ugyanez!
Arról nem is beszélve, hogy ha a fickó nem jó helyre állt az autójával ("azt mondta, hogy persze, hogy nem működik normálisan, mert ez a kamionok és teherautók töltőpisztolya"), akkor föl kellett volna emelnie a seggét és amint kiszáll a fickó az autóból, ezt azonnal mondania kellett volna, hogy a kérdező meg se kezdje így a tankolást.
Egyelőre a benzinkút még nem szívességet tesz azzal, hogy üzemanyagot ad nekünk autósoknak, hanem neki ez üzlet. És erősen kínálati piac van, egyszóval oda hordom a pénzemet, ahol normális kiszolgálást kapok.
Én biztos nem mennék többet ahhoz a kúthoz, ahol így viselkednek velem.
6-os vagyok
A kutasnak van más feladata is, nemcsak a kinti kiszolgálás. Pénztár kezelése, raktározás, leltározás, illetve neki is jár szünet. Ne várd el tőle, hogy azonnal pattanjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!