Mi a különbség a kettőstömegű és az egytömegű lendkerék között?
Én azt hittem hogy ezeket az alkatrészeket adott típusba lehet beszerelbi, illetve van beszerelve.
Tehát pl a golf négybe csak kettőstömegű, és nem lehet egytömegűt beletenni és ugyanez fordítva.
De aminap hallottam hogy a kolléga a golf 4 es kokbijába egytömegűt rqkatott meg kevlár kuplungot.
Létezik ilyen?
Valamint mi értelme? Gondolom jobb az egytömegű a kettőstömegűnél ha már nem a gyárit rakatta bele.
Köszönöm a válaszokat
Nagyon leegyszerűsítve:
Egytömegű: Olcsóbb, kevésbé nyeli el a motor vibrációit, viszont mivel könnyebb, így könnyebben is pörög fel vele a motor, élénkebbnek hat (ezért szerelik sportos autókba a könnyített egytömegű lendkereket).
Kettős: Pontosan az ellentéte. Drágább, komfortosabb (több vibrációt nyel el).
Sokan gondolják, hogy csak dízelben van egytömegű, ez nagyon rég hamis.
Típustól függ, hogy mennyire nehéz, de legtöbb esetben lehet "egytömegűsíteni" a kettőstömegűvel szerelt autókat. Én is csináltam ilyet még régebben M52-es sorhatos BMW-ben, a motor sokkal élénkebb lett, viszont még a nagyon kiegyensúlyozott, sima járású sorhatos motorral is érezni lehetett a motor által átadott nagyobb fokú vibrációt, főleg hidegindítás után.
Legtöbb esetben költségcsökkentés az oka, egy új kettőstömegű szett sok százezer forint lehet, vagy akár több.
Háááát igen!
A hétköznapi autózásban elgondolkodtató, érdemes-e egy alkatrészért háromszor-ötször annyit fizetni, csupán azért, hogy pl. kisimult alapjárat legyen? :D
Általában ahol kettőstömegűvel van szerelve, ott a komplett hajtásláncot is arra tervezik, beleértve leginkább a zaj és vibrációból adódó komfortot, és az alkatrészek élettartamát. A vibráció ugyanis nem csak az embernek kellemetlen, de az alkatrészeknek is egy fárasztó igénybevétel.
Persze, vannak olyan autók amik simán kibírják és nem is járnak feltétlenül rosszabbul, mint kettőstömegűvel, de azért ne legyünk naivak, a mai modern autók, különösen a dízelek, közel eladhatatlanok lennének, ha nem lenne bennük kettőstömegű lendkerék. Illetve az is előre nehezen meghatározható, hogy mennyire torolja majd meg a kiváltó szett magát. Lehet, hogy olyan zajok és vibrációk jönnek majd elő, hogy a második kanyar után fogja megrendelni a tulaj a kettőstömegűt bele, mert élvezhetetlen lesz az egész.
Amúgy általánosságban minél kevesebb henger van az autóban, illetve minél nagyobb az egységnyi köbcentire származtatott nyomaték mértéke alacsony fordulatszámokon, annál előnyösebb a kettőstömegű lendkerék használata, a motor periodicitása miatt. Öt hengertől felfelé már nem annyira számottevő a periodicitás, de a vibráció ott is jelen van.
#5
"halvány lila fngom sincs mindegyiket ugyan ugy vezetek"
Köszönjük, hogy ezt megosztottad velünk, de mennyiben segít ez a kérdezőnek a lendkerékkel kapcsolatban? Vagy bárkinek, bármivel kapcsolatban?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!