Szerintetek mennyire árt a motorkerékpárnak, ha nem fűtött helyen van egész évben?
5 Milliós GSXR-t lehetőleg ne ilyen körülmények között tárolj, meg egy komolyabb motort sem.
Én a 2010-es 1.8as Civic-emet annyira sajnálom hogy szabad ég alatt van hogy hitetetlen, de nincs még meg a pénz egy házra ami rendelkezik garázzsal, és a szomorú helyzet hogy amire összejön addigra már eladom a mostani civicet.
Itt errefelé egy orvosnak s1000r túramotorja van, télen láttam a garázsban bakra volt állítva, vélhetően a teleszkóp és rugóstag, illetve abroncsok kímélése miatt.
Önmagában a hideg szinte semennyire nem árt neki. Az akksibaz egyedüli, ami nem szereti a fagypont körüli, azalatti hőmérsékletet. Ha van benne rendes fagyálló meg megfelelő olaj, akkor nem ezen a 20 fok különbségen múlik. Sokkal jobban árt mondjuk az idomoknak, ha nyáron folyamatosan tűző napsütésben van, meg amikor télen a sózott úton használják.
Az a jobb, ami zárt helyen van, mivel itt lassabb és összességében talán kevesebb a hőingadozás, illetve kevésbé süt rá a nap, esik rá az eső, jég, hó, faág stb.
A következő fokozatok vannak:
1. Veled alszik az ágyban :D
2. Veled alszik a szobádban :)
3. Külön szobája van, fürdőszobával :)))
A fentiek közül valamelyiket minden normális motor tulajdonos megteszi. :)
Ha mégsem tudod ezt a minimális gondoskodást megtenni, mert például a barátnőd, feleséged, rossz néven venné ezt, akkor a következőket lehet tenni:
Első és legfontosabb, lecserélni az asszonyt:)
Ha ez nem lehetséges, (mert mondjuk erősebb nálad, vagy ő keresi a pénzt), akkor más megoldást kell keresni.
A legjobb a fűtött garázs persze, letakarva, pláne felbakolva a motort.
Ha erre nincs lehetőség, akkor valami tető alatt legyen, de itt már takaró ponyva mindenképpen legyen rajta.
Mert fontos, hogy ne ázzon, a nap ne égesse, a por ne lepje be.
Végül, ha a szabad ég alatt tudod csak tárolni, az se tragédia.
Le kell mosni, alaposan megszárítani, a karbantartásokat, zsírzásokat, olajozásokat elvégezni. Ellenőrizni kell a fagyállót benne, ha vízhűtéses.
A benzintankot 100-as benzinnel teljesen teli tölteni, a kipufogót egy olajos ronggyal bedugni.
Ha minden rendben van már vele, akkor DUPLA takaró ponyvát rátenni.
Végezetül, két-három havonta feltölteni az aksiját, kicsomagolni és a ponyvák alá beszivárgott port letörölgetni, (hogy a szél ne csiszolja a ponyvákkal a fényezését), és beindítani, járatni addig amíg alaposan bemelegszik, aztán ha lehűlt, újra szépen becsomagolni.
Persze macerás ezt mind megcsinálni, de ha ilyen gondosan bánsz vele, majdnem olyan, mintha fűtött garázsban tárolnád.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!