Hővédő lemezt hogy rakjam vissza?
#10 akkor vigye szakemberhez, bár rengetegszer azok is kókányolnak.
Látni kéne a problémát, mert nem teljesen látom át a helyzetet.
#11
Az utolsó életszakaszban az autók nagy részénél az a cél, hogy minden szükséges alkatrész működőképes maradjon. Ebbe belefér a lemezcsavar. És utána jöhet a megsemmisítés. Egy kisértékű autónál ez így hatékony . Az ilyen hozzáállás nem könnyíti meg annak egy-két autónak a restaurálását, amelyiknek a megmaradás a sorsa. De nem várhatod el, hogy minden autót egész élete során a restaurálásra készítsenek elő.
#12, jah. persze.. végülis, elfogy a hátsó fék, akkor elszorítjuk a hátsó fékcsöveket, valami le akar esni, kinyomjuk szilóval. Régi ritka kocsikhoz is a bontott alkatrészek fele szar mert valaki megódotta okosba facsavarral, meg ilyenek.
Nálam már speciel van tákolási szorzó, ahol meglátom a szilót, meg az önmetszó csavart egyből 1,5x-re ugrik az óradíj. :)
Amit én írtam a 12-ben:
"az a cél, hogy minden szükséges alkatrész működőképes maradjon"
#13 írta
"jah. persze.. végülis, elfogy a hátsó fék, akkor elszorítjuk a hátsó fékcsöveket,"
Ez belefér a ferdítés fogalmába?
#13
"Nálam már speciel van tákolási szorzó ..."
Azt írtad restaurálsz. Nem minden autó kerül restaurálásra. Szinte biztos, hogy ez sem fog. Az nem az átlag autóhasználat része. Ha a lemezcsavar akkorra okoz rozsdásodást, mire az egész kasztni menthetetlenné válik, akkor a javítás szinergikus volt.
Nem érted a lényeget. nem a restaurálási szint a lényeg. nyilván egy asztma nem lesz se oldtimer se restaurált kocsi, gasztra a világ legunalmasabb autóinak egyike.
Hanem az alap tákoló kókányoló magyaros hozzáállás. veszel egy 10-15 éves kocsit, és tele van az ilyenek miatt szilóval, facsavarral, purhabbal.
Elhiszem hogy te annyira igénytelen vagy hogy neked mindegy mivel van összedrótozva, de vannak akiknek nem.
#11 és mindenki!
Az 5-ös válaszomban leírtam a problémát, de lássuk újra:
A G Astránál M6-os kb 15-20 mm hosszú csavarok vannak a padlólemezre hegesztve és ezek fogják a hővédő lemezeket. A hőterhelés miatt nem használhatnak műanyag anyákat mint pl a dobbatéteknél, ezért szinte törvényszerű, hogy berohadnak, majd leszakadnak lazításkor. Csak megjegyzem, hogy a műanyag anya is képes leszakadni a csavarral együtt kellő idő után.
Világos, hogy a gyári megoldás az új csavar felhegesztése lenne, de ehhez szét kellene szedni az autót, hogy ne gyulladjon ki.
A munka elvégzése után, a hegesztések helyét megfelelően kezelni kell korrózió ellen, különben hamarabb kirohad mintha egy önmetsző csavarral odanyomták volna.
Vajon egy ennyi idős tucat autónál, amiből valószínűleg sosem lesz OT, ki fizetne több tízezer forintot 2-3 csavarért, amikor néhány önmetsző csavarral 2 perc alatt 500 Ft-ból megoldható a probléma?
Lehet tákolásnak nevezni, de aki tud ettől jobb megoldást az nyugodtan ossza meg velünk! Tanulni sosem késő :)
#19 Na ez viszont szakszerű hibaleírás, így a problémát már átlátni amúgy legalább!!
Amúgy ott lett elszúrva hogy rossz technikával lettek leszedve az anyák!! a legtöbb rárohadt anyát is le lehet azért szedni ha némileg hozzáférni. Rézanya az ami nem rohad rá elvileg.
Amúgy meg alapesetben csavarlazítóban áztatva, majd megmelegítve, apránként ide-oda tekerve a legtöbb ilyen anya leszedhető, mocsok egy türelemjáték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!