Nálunk is elképzelhető lehet,hogy 10-15 éven belül csak zero emissziós újautókat lehessen forgalomba helyezni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hogyne, a NER nagyon örül minden fejleménynek, ami a Putyin bácsival közös kis kőolaj-biznisz jövedelmezőségét veszélyezteti.
Elméletileg lehetséges, gyakorlatilag úgy kb. százszor nagyobb akadály, mint mondjuk a dohányzás korlátozása volt.
"Persze, ha a Porschénak sikerül a bio üzemanyagot 5 év múlva piacképes árra levinni. Ha segítenék őket, akkor már most mehetne minden autó azzal, dehát az túl egyszerű lenne."
A Porsche kamubenzinjét az ExxonMobil, a világ egyik legnagyobb olajtársasága fejleszti, annál milyen komolyabb segítség kell? Kb. a hidrogénnel, vízautóval meg többi sci-fi hülyeséggel van egy lapon.
Oslo,Hamburg,Amsterdam egyes részei,illetve utcák,ahova nem lehet behajtani
belső égésű autókkal.
Egyre több lesz az autóbérlés,sokan nem fognak állandó autót fenntartani.
Ez nálunk is teret kezd nyerni,sok fiatal bérel már alkalmi használatra
modern kisautót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12
Hát ezeket elég rosszul tudod. Bizonyos évjáratnál régebbieket tiltanak ki, plusz elég nagy adókat vetnek ki az autókra, de egyelőre ennyi. Egyedül Párizs az, ahol bizonyos utcákba csak zöld rendszámos autók mehetnek be. Mindenhol máshol bizonyos évjáratú dízelek vannak kitiltva. Amiről te beszélsz, azokat 2025-2030 között tervezik, de Párizs néhány utcáján kívül még sehol nem húzták meg. Szóval hagyjuk ezt a kamuzást.
A carsharinghez meg igencsak felkéne nőnie a társadalmaknak, főleg itt, Keleten, mert itt javarészt arra használják ezeket, hogy részegen összetörják őket. Sajnálatos, de ez van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem valószínű. Esetleg, ha alternatív erőforrások, mint a hidrogén biztonságosabbak lesznek és elterjednek.
De még ekkor is kisteherautó (pick-up), busz, teherautó, motor kategóriában maradni fog a belső égésű
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#15
Én sem tartom ezt még jó lépésnek. Pont olyan elhamarkodott, mint ezek a budapesti variálások. Azt elismerem, hogy az elektromos autókban van a jövő, de még egyelőre nem elég kiforrott és drága. Főleg ide, keletre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Pedig a megkérdezett budapesti emberek 72 %-a sem akarja már a belső égésű autókat sokáig a városban látni."
1. Aztán ha a boltokban dupla áron lehetne kapni mindent, mert nem lenne megoldva az áruszállítás, ha dupla áron lenne minden ingatlan, mert az is be akarna költözni aki eddig autóval járt be az aglomerációból, akkor megint ők sírnának a leghangosabban. (nem kell közgazdasági elemzésekbe belemenni, anélkül is tudom hogy a példa eltúlzott, de a lényeget érted) Tudom hogy ez nem azt jelenti, hogy ne legyenek autók, hanem hogy elektromosak legyenek, de ez egyszerűen a közeljövőben anyagi okok miatt nem realitás.
2. Egyébként ez a tudatlanságukat fejezi ki, és megmutatja hogy mennyire rossz dolog ha szakpolitikai kérdésekben az átlagembernek van beleszólása. Egy hidrogénnel működő belsőégésű motorral mi a baj például?
3. Az elektromos autózás JELENLEG nem jár sokkal kisebb károsanyag kibocsátással globálisan, csak az át van helyezve. Emiatt az elektromos autók erőltetése kb olyan, hogy "átdobom a szemtet a szomszéd kertjébe és akkor tiszta lesz a kertem"
"Nálunk is elképzelhető lehet"
Elképzelni bármit el tudok, elég élénk a fantáziám, de nem realitás.
"zero emissziós"
Ilyen nincs és soha nem lesz. Attól hogy nincs kipufogógáz (és feltételezzük, hogy az áram is megújulóból jön az elektromos autóhoz) még van emisszió. Emissziónak számít a gumi kopásából származó por is, sőt, szogorúbban véve a zajkeltés is, és még ezer más dolog.
A sűrűn lakott területeken nem kellene engedni a károsanyag emissziót vagy csak keveseknek, ritkán. A városi zónák ötlete jó, támogatom. Ide csak elektromos autók, plugin hibridek hajthatnának be vagy a szennyező autók behajtási díjat fizetnének, így lenne egy erős ellenösztönző, hogy aki szennyez, az csak ritkán tegye. Ez egy jó irány lehetne a következő évtizedekre. A pluginok ellenőrzése lehet kérdéses (talán hőkamera?).
Viszont a benzinmotor, dízelmotor betiltása ostobaság lenne a járművekben. Hosszú utakra, autópályára, kevésbé hatékony, sőt még környezetszennyezőbbek is lehetnek az akkumulátoros autók, mivel rengeteg akkumulátort kellene legyártani, cipelni a járművekben, amelyek előállítása nagyon környezetszennező és az újrahasznosítás sem megoldott. A sok akku, plusz teher, plusz fogyasztás, nem hatékony. Nem beszélnek róla, de ha lehetséges is az elektromos autókkal hosszú távon közlekedni autópályákon gyostöltéssel benzinkutaknál, az egyáltalán nem célszerű, érdemes elkerülni ezt és inkább otthon lassan tölteni (olcsóbb is). Rendszeres gyorstöltéssel negyedére, ötödére csökken az akkumulátor élettartama, ami nagyon drága dolog és nem mindegy hogy mennyi ilyen veszélyes hulladékon termelne az emberiség. Ezért gazdaságosságialg sem éri meg, magyar jövedelmi viszonyokkal nem is lehetséges, hogy 500 km hatótávolságú, jól használható elektromos autókat fognak csak vásárolni a jövőben az emberek, vállalkozások.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem ez még odébb van!
Mondjuk én nem is vennék elektromosat semmiből! Csak a benzin! Gyenge lábakon áll ez az egész elektromos dolog, főleg úgy hogy alig lehet vele menni (3-400 km) bír egy töltéssel. Kár volt ki találni... még a hibrid is különb.. De ez a saját véleményem. Akinek tetszik vegyen nyugodtan és lelje benne örömét!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!