17 éves autóval el merjek indulni 1200km-es útra?
Simán elmennék vele ha napi használatba van és nincs baja
Attól hogy egy kocsi 17 éves még nem rosszabb mint egy 5 éves. Állapot számít.
Mondjuk én normál használat mellett is átnézetném szerelővel legalább évente 1-2 alkalommal.
Nézesd meg, ha nincs semmi baja, miért ne mehetnél vele? Pusztán a kor egy szám, nem azt jelenti, hogy akkor már csak napi 50 km-t lehet vele megtenni.
17 éves autóval nem szabad elindulni csak 16 vagy 18 évessel.....
palmface
ne nézesd meg senkivel. Indulás előtt friss szintetikus motorolaj, oszt jónapot. Pénz legyen nálad.
Ja, és ne versenyezz, csak nyugodtan. Ne akarj megmutatni senkinek semmit.
Jó utat!
Az állapot számít, nem a kor.
Én a Budapest-Leeuwarden távot (~1400km) megtettem már 1997-es BMW E36 328i kabrióval tavaly nyáron, egy évvel korábban a 2001-es Rover 75 2,5 V6-tal mentünk ki. Egyik sem a megbízhatóság fellegvára a rossz népnyelvek szerint, mi bátran vágtunk bele, mert jó állapotú autók (ez a két hobbiautóm a céges mellett). Jól is teljesítettek. Az autópályás, hosszú távú használat - ha nem erőlteted túl az autót, hanem a kényelmes utazótempóját veszed fel még a korlátlan német autobahnon is - olyan a kocsinak, mint a wellnesshétvége.
H a jó karban van, nem számít a kor.
Viszont a szerelővel való átnézetés csak a látható hibákat mutatja meg. Ezek lehetnek pl. futóműhibák, de azok nem szoktak 3000 km alatt tragikussá válni, ha egyébként évente át van nézve az autó. Motorhibákat csak akkor talál a szerelő, ha a tulaj abszolut nem ért az autóhoz, nem figyel a zajokra, a gyorsulásra, stb.
Viszont, ha csak városban van használva, akkor az autópálya másfajta terhelést jelent. Ilyen esetben érdemes előzetesen egy fél- egyórás forszírozottabb autópálya terheléssel kipróbálni.
Még egy dolog jutott eszembe.
Ha nincs baja, közvetlenül az út előtt ne javíttass rajta semmit. Sok sok évvel ezelőtt egy társasággal mentünk Görögországba és az egyik Trabanton az út előtt csapágyat cseréltek. A melegben kifolyt a zsír, elment a fék. Szerencsére nem lett baj.
16 éves autóm van. Rendszeresen járok vele napi 500 km-es utakat autópáylán. Múlt hónapban volt egy 1000 km-es is. 1200 km-re is nyugodtan el mernék indulni. Karban tartom az autót, semmi nincs halogatva, vagy elspórolva. A mai napig ha valamit cserélni kell, gyári alkatrészeket kap. Februárban volt pl a műszaki vizsgája. Semmit nem csinált(att)am rajta. Elvittem a helyi közlekedési felügyeleten működő vizsgaállomásra, levizsgáztattam, elhoztam.
Szóval a lényeg, ha jó állapotban van, karban van tartva, megfelelő a hűtés, kenés, akkor miért ne mernél elindulni?!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!