H astra 1.7 cdti káros ha alacsony fordulaton elugrok a város másik felébe és félóra múlva vissza?
Igen, majd az 1637-ik ilyen út után behal valami, pedig ha figyelsz ezekre a dolgokra, akkor lehet, hogy csak az 1653-iknál halt volna be.
Kb. ilyen súlyú dolgokról beszélgetünk.
Nem azt mondom, hogy nem kell vigyázni az autóra, mert nyilván ne padlógázzal indulj el, meg ne gyilkold alapjárati fordulatszámon meg hasonlók. De most ilyeneken agyalni, hogy 2 vagy 3 ezer rpm-en kopik jobban a motor, tök felesleges, inkább a biztonságos vezetésre figyelj.
Négyféle 1.7cdti volt H Astrában. A leggyengébb még G Astrából örökölt Z17DTL-nek volt csak fix turbója, a Z17DTH, Z17DTJ, Z17DTR mind változó geometriás turbós. A DTH-ben már 2004-től ez van.
Ez a motor az 1500 alatti fordulatot érezhetően nem szereti. Normál városi forgalomban 1500-2200 teljesen megfelelő neki. Hidegen én inkább próbálnám egyenletes 1800-2000 körüli fordulaton tartani.
Amikor nincsenek kemény mínuszok a víznek elég 6-7 km a 90°C-hoz. Nyilván ekkor a motor, főleg az olaj még közel nem üzemmeleg. Tehát dízelhez képest nem mondanám, hogy sokkal lassabban melegszik az átlagnál. A mostani autóm egy 1.6-os dízel. Ennek simán kell ugyanehhez 8-10 km is.
Attól, hogy egyszer elmész vele a város túlsó végébe, semmi baja nem lesz. Ha ezt naponta megteszed éveken keresztül, az hosszú távon nem tesz jót neki. Főleg igaz ez azokra, amelyikekben már van részecskeszűrő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!