Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit tehetek a minél nagyobb...

Mit tehetek a minél nagyobb élettartamért 2 ütemű 50-es Derbi Sendánál?

Figyelt kérdés

Derbi Senda X-Treme 50

Meddig kell a szivatót használni? Gyújtás nélkül is rá kell rúgni párszor? Leállítás előtt járatni kell? Ha igen akkor kb. mennyi ideig? Milyen gyakran kell a váltóban olajat cserélni? Honnan tudom hogy mennyi olaj van a váltóban? Szabad bele 100-as benzint tankolni? És ha igen akkor mennyit számít?



2021. ápr. 5. 16:08
 1/4 anonim ***** válasza:

Szervusz, igazából nem kell ennyire túlgondolni a dolgokat....

A régebbi ("nagy")motorokat (pl Etz, jawa, netalán IZS és még sorolhatnám) szokás gyújtás nélkül szívatózni majd gyújtással rúgni főleg hidegbe.. én régen a simson is így indítottam (talán megszokásból), de nyáron-melegbe általában azért elindulnak ezek szívató nélkül is, ez igazából motorfüggő ha neked elindul a motorod szívató nélkül is akkor felesleges szívatgatni, az élettartamán nem fog változtatni.

Ha hosszabb ideig leteszed a motort pl.: télen nem motorozol akkor szokás leállítás előtt kijáratni a karburátorból a benzint mert a mai benzinek belerohadnak/ elpárolognak és viaszos gecmát hagynak maguk után amit nehéz kitakarítani de ha mondjuk napi használod akkor felesleges.

Szerelési könyvben/ googlet használva utána nézhetsz, hogy a gyártó milyen gyakran (általában km- ben adják meg) kell olajcsere- ezt nem árt betartani.

Inkább ha nagyon óvni akarod a motorod akkor figyelj a megfelelő használatra (ne csutkázd a gázt/ időben válts/ ne kuplungozz sokáig ... stb), viszonylag jó minőségű olajat használj( mind a váltóba mind a benzinbe).

2021. ápr. 5. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Jajj, nyugodj már meg, nem kell minden nap 20 kérdést kiírnod a Derbi Sendáról, meg a kétütemű motorokról. Ez messze nem az a mindennapi törődést igénylő hímestojás motor. Nyugodtan lehet neki rúgni. Szivatót addig kell, amíg a stabil alapjárat be nem áll, néhány perc legfeljebb, ha rögtön elindulsz, mehet is vissza. Váltóban elég néhány évente cserélni, benzinből meg mehet a 100-as, nem fog jobban menni, de nem rohad bele. Az olajszintre meg többnyire van nívó csavar, vagy pálca, vagy ha nincs akkor bedugsz egy drótdarabot a beöntőn, és leolvasod a szintet.
2021. ápr. 5. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Lebuktam... Azért köszi a segítséget c:
2021. ápr. 5. 22:20
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Ne pörgesd feleslegesen 24 ezereig, csak azért hogy a haveroknak menőzhess vele... nem menő.

Ne túráztasd üreseben mikor látsz egy jó sunát, szintúgy nem menő.. Sőt elég gáz

NE 1:50-es keverékkel használd, inkább füstöljön, mintsem kevés legyen a kenése, a gyári különolajzás a legjobb.

Ne tegyél rá mindenféle herélt kipufogót, placebón kívül csak azt éred el hogy hülyének nézzenek.

Jegyezd meg, az a legmenőbb, mikor szép, gyárias a motorod. Nem kell mindenféle ebay-es tunying fék/kuplung kar..Stb...

Ne ölj bele százezreket, azért hogy 55 helyet 65-tel tudjon menni. Gyűjtsd a pénzed, szerezz minél több tapasztalatot a mocival, ha pedig kevésnek érzed (nem 2 hónap után), akkor tedd le nagyobbra a jogsit és vegyél egy erősebb motort.

Ne, kérlek NE rontsd a levegőt GYIK-en mindenféle "Szerintetek hetvenes hengerrel fog 200-at menni a motorom?" kérdéssel...

Ennyi, nem osztom tovább az észt, mert a végén nekem nem marad.😂 17/f

2021. ápr. 6. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!