Mikor kezd el egy oldtimernek felelé menni az ára?
Az se valószínű, tömegautók. Ha befektetés miatt kérdezed, rakj el
pl egy keveset futott, tökéletes állapotú léghűtéses Porsche-t, vagy valami hasonló ritkaságot
Akkor kezd el "felfele" menni az ára, amikor már ritkaságszámba fog menni, de még lesz olyan ember, akinek fűződik hozzá valami személyes emléke és hajlandó sok pénzt fizetni egy jó állapotú, különleges darabért. Ez nem csak az autókra érvényes, hanem bármilyen "befektetésként" gyűjthető vacakra.
Na és miért tettem idézőjelbe a felfele és befektetés szavakat? Azért, mert ezek az autók szinte soha a büdös életben nem fognak befektetésként jól működni.
Egy Golf 3 újkori ára mennyi lehetett? Ha azt akkor nem autóba teszed, hanem befekteted minimálisan infláció fölötti hozammal (ETF, állampapír és társai), akkor biztosan sokkal-sokkal több pénzed lenne, mint amennyit egy patika Golfért kapnál. Ráadásul azt a Golfot karban is kellett tartani az évek során (akkor is, ha végig csak garázsban állt), a befektetéseidre meg semmit sem kellett volna költeni.
A Trabant és a Wartburg is népautó volt, állt is belőlük minden utcasarkon. Mindenki lenézte, tolták be őket a bontóba párosával. Most meg tessék, az áruk elszabadult köszönhetően a nosztalgia faktornak és annak hogy nem sok maradt meg belőlük.
Ugyanez lesz a régi Swift, a Golf 3, F Astra sorsa is, leginkább a korai évjáratúaké. 10-20 év és az a pár megmaradt eredeti példány értékes lesz majd.
Az e36 árak már most kilőttek. Mivel mindet elhasználtak már driftelésre, alig van már szép állapotú 6 hengeres belőlük. Az E30-ról ne is beszéljünk. Egy 316i ami 10 éve 300-500 ezer volt, most 1.5-2 millió körül megy. 6 hengeres meg szinte nincs is.
Hát az E36-ot driftről már fogynak.
Most E46-ok jönnek sorban.
a Trabi-Lada a szoci-nosztalgiafaktor miatt értékesebb, de ott is nagyon durván szóródik az ár, van a napi használatú lom, és a makulátlanra restaurált, a kettő közt elég nagy a lépcső állapotban is, és árban is.
Ha olyat akarsz aminek értéke is lehet, akkor valami különlegesebb modellt keress.. nemtudom.. 306-ból esetleg kabrió?
Nekem van egy 30 éves kupém, annak már felfelé megy az ára mert már ritka, és egész jó állapotban van, és az adott modellből a csúcsabbik verzió.
Van egy 30+-os hot-hatchem is aminek akkor lenne ára ha makulátlan lenne, de nehéz lenne rá megtalálni a vevőkört, így mint befektetés nem nagy cucc, hiába itthon a legritkább változat, de nincs nagy hype körülötte, így az élvezetfaktorért jó megtartani.
Az enyemnek mar igencsak felfele megy az ara... Pedig azt hittem kell meg vagy 10 ev neki 😏
Astra GSi (16v) /92-es evjarat
Legalabbis hasznaltauto.hu alapjan.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!