2007es Toyota Land Cruiser-re kb mennyit kellene költeni a következő 10 évben?
Tudom hogy nem lehet pontosan tudni de mégis mennyire problémás ez
a típus. Első autóként gondolkodok rajta. Ahogy néztem 4-5M között már lehet kapni magyar tulajdonostól rendszeresen szervizelt LC-t 3-400e kmrel.
Kinézet, vezetési élmény nem számít csak hogy jó legyen terepen és a nagy csomagtartó/sok személy (8).
Tartok tőle hogy túl gyakran áll majd a szervizben. De ha csak évente egyszer van vele gond és mondjuk 10 év alatt rá kell költenem 6 milliót akkor elég jó alternatíva lehet ( az új azért drága lenne számomra).
Ja az kimaradt hogy mire akarom használni:
Havonta 5-10 alkalommal ki kell mennem mindenféle zártkerti, nehezen megközelíthető tervezési területekre.
Ezen kívül úgy néz ki veszek egy telket ahol az idő nagyrészében lakni is fogok (persze zártkert az is, kb a hegy tetején).
A családban amúgy is foglalkoznak mezőgazdasággal, hagyományos autóval már sokszor elakadtak, nem kizárt hogy kölcsönadnám nekik.
Ami minden használt autóra igaz:
Az nagyon valószínű, hogy sok kopó és cselérendő alkatrész el lesz rajta használódva. Feltehető, hogy a régi nem költött rá az utolsó években, csak amennyit muszáj volt. Szilentek, lengéscsillapítók, csuklók, gömbfejek, vezérműszíj (vagy lánc?). Nézd meg neten ezeknek az alkatrészeknek az árát. Plussz mégegyszer annyi a beszerelés.
És ehhez jönnek még a váratlan motorelromlások. Ott nem mindig tudsz új alkatrésszel javíttatni. Egy motor vagy hengerfej nem jön ki 6 millióból. Ott az élettartam már nagyon függ a felújítás minőségétől. És a magyar szerelő (tisztelet a kivételnek), amikor egyvalamit megjavít bevisz 2 potenciális hibát. Először keress egy jó szerelőt és akkor már mindezt tőle is megkérdezheted.
A kompresszió és veszteségmérés legalább pillanatnyilag mutatja a motor használható állapotát. Megpróbálhatod belevenni a szerződésbe, hogy ha ezek nem jók, akkor pár napon belül "vissza a babaruhát". És az autón ne legyen a szerkezetet érintő vagy megállíthatatlan rozsdásodás.
Utolsó ezt most nem értem. A Transit, boxer, ducato az elmegy terepen? Van egy régi transit furgonunk( szóval nem platós), de az szó szerint a nedves füvön elkaparja magát.
Persze azon gondolkoztam hogy egy 4x4 suv jó lenne, de az az érzésem hogy igazi terepen nem lehetne használni.
Isuzu D Max is eszembe jutott, de ott meg nincs klasszikus értelemben vett csomagtartó, és az utastér is elég kicsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!