Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Zsiguli teljes felújítása...

Egy Zsiguli teljes felújítása mennyibe kerülne és hol végeznek ilyet?

Figyelt kérdés

OT-ként lenne utána levizsgáztatna.


Motorikusan és alvázilag hibátlan, csak az esztétikai részével kellene foglalkozni.


Mennyibe kerülne ez nekem és hol van rá szakember?



2021. ápr. 2. 02:34
 1/9 anonim ***** válasza:
83%

Ez egy olyan speciális kérdés, amit nem egy amatőr okoskodóktól (én is az vagyok) hemzsegő csoportban kellene megkérdezni, hanem veterán autós (még jobb, ha Lada) csoportban.

Az OT vizsgán szigorú feltételeknek kell megfelelni az autónak az eredeti állapotához nagyon hasonlónak kell lenni, ami nagyságrendekkel többe kerülhet, mint sokszor gondolják..


Úgy általában a veteránozásról:

https://www.youtube.com/watch?v=HvfIBZriFig

2021. ápr. 2. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha full restaurálásra gondolsz, akkor az simán hét számjegyű összeg. Nem kis munka. Szinte mindent csavarjaira kell szedni.

Ha van valami jó állapotú megvigyázott darabod és nem a teljes restaurálás, hanem csak egy OT a cél, az kevesebből is megáll.

2021. ápr. 2. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
OT minőségüre ha bem te csinálod, akkor nagyon sokba
2021. ápr. 2. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Akár 1 millió forintodba is kerülhet csak a rendberakása. Eleve ha OT a cél akkor minden eredeti kell legyen, vagy ha nem is akkor olyannak kell lennie amilyen eredetileg volt. Ebbe beletartozik a fényezés, kárpitok színe, mintája stb... és még sorolhatnám. Ha körbenézel az interneten hogy a használható állapotú zsigulik mennyibe kerülnek akkor látni fogod hogy nem olcsóak és azokon is javarészt lesz mit csinálni. Meg persze a donor alkatrész is már kezd aranyáron lenni. Az oké hogy az alja rendben van meg motorikusan, de ott van sok minden más amivel foglalkozni kell még. Beleértve hogy az üveg hozzá akár az első vagy hátsó szélvédő, akár az ajtó üvegek ezek nem nagyon vannak csak bontottan esetleg, és már egyre drágábbak. Meg ugye az ajtókárpit sem lehet akármilyen csak ami gyárilag volt benne, üléskárpitok szintén, tetőkárpit szintén. Aztán a karosszéria többi része sem mindegy milyen állapotban van ha valamelyik ajtó szét van már rohadva legalább is kezd oda lenni akkor azt csak úgy éri meg helyre hozni ha te lakatolod ki vagy egy nagyon jó barátod aki 2-3 üveg sörért megcsinálja, vagy szerzel jó állapotú bontottat. A fényezés meg megint egy másik dolog. Ha otthon megtudod oldani ezt mert csináltál ilyet van erre alkalmas eszközöd, műhelyed akár garázsod ahol tudsz is ködölni akkor anyagilag nem lesz vészes.


Ha az autó teljes felújítását szakemberekre bíznád tehát mindent velük csináltatnál akkor gondolkozz milliós kiadásra mert mindennek ára van. Ha te magad csinálod az autó nagy részét esetleg a lakatos munkákat, illetve fényezést bíznád másra akkor is azért százezres kiadásokba gondolkozz. Ha van ismerősöd aki ért ehhez ahhoz akkor valamivel olcsóbb, de ha eredeti alkatrész kell hozzá mert kellhet akkor viszont annak már elkérik az árát.

2021. ápr. 2. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Keresd a Veterán Zsiguli egyesületet! Van FB oldaluk és honlapjuk is. Ismernek egy csomó szakembert, ők tudnak majd jókat ajánlani.
2021. ápr. 2. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a tanácsokat.


Mindenképpen olyanra szeretném, amilyen volt, mert igazából ez egy emlékautó, még annak idején édesapámé volt. Nincs szívem megválni tőle. Lehet, hogy az OT-ról is lemondok, ha tényleg ennyire macerás.


Egyébként a klasszikus esztétikai hibái vannak csak: Műszerfal szétrepedt, kárpit kivásott, feliratok lekoptak, díszlécek töröttek, kopottak.


Szerintem a külsején nincsen munka, max. a fényezést fel lehetne polírozni, de ennyi. Szerelő volt az öreg, szóval nagyon szépen karban volt tartva.

2021. ápr. 2. 16:26
 7/9 anonim ***** válasza:

Törött műszerfal, kopott, hiányzó díszítő elemek, kifakult kárpit már esélytelenné teszi az OT rendszámot.

Filléresnek tűnő apróságok is lehetnek drágák, ha nem lehet hozzá jutni.

Szétnézhetsz autó bontókban, de inkább a "Lada mániás" csoportokban érdeklődj.

Sajnos, ha nem magadnak csinálod, nem csak az lesz a gond, hogy mennyi, hanem az is, hogy mikor...

2021. ápr. 2. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

"Törött műszerfal, kopott, hiányzó díszítő elemek, kifakult kárpit már esélytelenné teszi az OT rendszámot."


De ha kicseréljük? Erről szólna a felújítás. Nem utángyártottat szeretnék, ha erre gondolsz kizáró okként, hanem eredetit, bár fogalmam sincs lehet-e még beszerezni új állapotban ilyet. Ha nem lehet, akkor max. lemondok az OT-ról. Az oroszoknál úgy tudom még létezik Lada gyár, velük fogom felvenni a kapcsolatot elsőként, hátha tudnak valamit ajánlani.


Fogok érdeklődni az említett csoportoknál is.

2021. ápr. 2. 16:52
 9/9 anonim válasza:
Lada alkatrész bazár nevű fb csoportban nézz szét, én is ott szoktam hirdetni, mondjuk tőlem hamar megvesznek mindent, mert én adom a legolcsóbban.
2021. jún. 6. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!