Ma is autó alapján szabják meg a biztosítók a fizetendő díjat?
Régebben volt olyan, hogy ha piros színű autót vett az ember, akkor magasabb díjat kellett fizetnie. Ilyen jellegű díjszabás még most is van? Ha igen, akkor mi alapján?
Statisztikákból szinte biztos vagyok, hogy meg lehet határozni olyan csoportokat, akik nagyobb eséllyel okoznak balesetet. (Sok dashcam videót nézek mostanában, főleg Nyugat Európából és Angliából. Az esetek úgy 70%-ban maximum 5 éves autóval okozzák a balesetet, de legtöbb esetben szerencsére csak a balesethelyzetet. Legalábbis én ezt tudtam megállapítani, az általam látott úgy 5000 videóból. És egy ilyesmi statisztikai kirívóság alapján már meg lehetne csinálni.)
Kérdező, nagy összegben fogadnék veled, hogy 5000-ből 90%-nyit tévednél egy autó életkorának meghatározásánál (+/- 1-2 év tűréssel).
Egyébként meg keresd meg a "nyugat-európai és angliai" biztosítókat, biztosan vevők lennének az ötletedre.
"Az esetek úgy 70%-ban maximum 5 éves autóval okozzák a balesetet"
Mert ott nem akkora az autók átlagéletkora, mint itthon.
Nálunk azt nézték, hogy férfi vagy nő, mióta van jogsija, hány éves, gépjármű típusa, üzemanyag, az autó hány éves, motor adatai.
Ebből kalkuláltak.
Minden biztosítónak megtalálható valahol mélyen eldugva az a számítási mód ami alapján adják az árajánlatot. Már nem mondhatnak csak hasraütésre egy számot, hanem pontosan le van vezetve, maximum nem kötik annyira az orrodra, de ha nagyon akarod megtalálhatod.
Általában azok számítanak bele amikat a kalkulációhoz meg kell adni :)
Most kíváncsiságból rákerestem az egyik biztosítónál:
-A szín nem számít.
-A gyártmány kis mértékben igen.
-Hajtóanyagból a benzinre a legkisebb a szorzó, a hybrid a legdrágább
-0-1 éves autó olcssó, aztán 2 majd 3 évesen lényegesen nő a szorzó és a legdrágább a 4-24 éves kategória, onnantól meredeken csökken.
-A bevallott futásteljesítmény nagy mértékben befolyásolja az árat.
-Nagy mértékben befolyásoló tényező a jármű teljesítménye, bár itt sávosan határozzák meg. Ami meglepő, hogy a legdrágább a 101-180 kW kategória, felette olcsóbb.
A vezető személyére vonatkozó adatok közül néhány:
-0-20 évig nagy a szorzó, 21 éves kortól lényegeseb csökken, a legolcsóbb a 37-55 év közti korosztály, majd fokozatosan növekszik 70 éves korig, ami után szintén nagy ugrás van felfelé.
-Számít a jogosítvány megszerzésének ideje is, ahol 12 évig folyamatosan csökken a díj, utána már tovább nem.
- A szerződő neme nem számít.
- A lakhely viszont nagy mértékban befolyásoló tényező, több mint 1,5x több is lehet a díj budapesti lakosként mint egy vidéki faluban.
- Illetve a Bonus besorolás (B1-B2,re minimális a kedvezény) és a kártörténet
Ezen kívül a biztosítók jelentőős kedvezményt adhatnak gyakorlatilag bármire, mint például a náluk kötött lakás biztosítás, az elektronikus szerződés kötés, az éves egy összegben fizetés stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!