Kézifékes Indulás?
Berakom sebessegbe
Megfogom a kéziféket, ameddig megvan a fogaspont addig kezzel tartanam a kéziféket.. ha benyomom a gombját és kezzel tartom ugye nem old? csak ha magát a kart lenyomom igaz?
Megállsz ugye az emelkedőn, kellő helyet hagyva magad előtt, hogy az előtted álló ne tudjon visszacsúszni beléd, ha lefulladna. Kiteszed üresbe, kuplungot felengeded. Kéziféket behúzod majd elengeded lassan a fékpedált, ha nem csúszik hátra az autó akkor jól csináltad, ha igen akkor "kattintasz" egyet felfele a kéziféken. Lámpa zöldre vált: kuplung be, sebességbe teszed jobb lábad a gáz felett. Felengeded a kuplungot fogáspontig, ilyenkor látod a fordulatszámmérőn, hogy alacsonyabb lesz az alapjárat illetve az autó eleje egy kicsit megemelkedik. Adsz neki gázt, dízelnél 1300-ig kb, benzinesnél 1800-ig nagyjából és kiengeded a kéziféket. Tovább engeded a kuplungot felfele és nyomod neki a gázt.
Emelkedőn tovább kell húzatni az autót,jobban zúgjon a motor mikor váltasz kettesbe, főleg egy tanulónak aki lassabban tud váltani.
Persze nem tartanám végig kezzel csak indulás előtt.. akkor kezdenem kezzel tartani mikor már fogasponton van
Csak érdekelt hogy maga A kar állása tartja e az autót vagy a gomb is befolyásol e valamit
Gomb nem befolyásolja. Azt nyomod végig.
Berakod sebességbe, adsz egy kis gázt, engeded a kuplungot, majd mikor érzed hogy fog, visszaengeded a kézit és a kuplungot engeded tovább illetve adsz gázt szükség szerint.
Ha dízel kocsid van, azzal viszont meg tudod csinálni, hogy nem kézivel indulsz. Én se szoktam, hanem úgy hogy az egyik láb a féken, másik a kuplungon. És engedem a kuplungot amig érzem hogy elkezd fogni, aztán leszállok a fékről és szükség szerint adok neki gázt
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!