Régi 2ütemű motoroknál a bejáratás után miért kell kevesebb olajat rakni a benzinhez?
A benzinhez kevert motorolaj az égés során el kellene, hogy égjen, de ez nem nagyon szokott összejönni. Nagyon nehezen ég el az olaj a benzinhez képest, a kétüteműekben előforduló koromlerakódásért is általában a motorolaj a felelős. Ezért a gyártók törekednek arra, hogy minél "vékonyabb" keverékre legyen szükség. A motor működése szempontjából tehát a Simson esetében az 1:50 az ideális keverési arány, az a 2%-nyi olaj még pont el tud égni normális üzemi körülmények között (nem akkor, mikor a 160 kilós Tibi báttya 25-tel vánszorog felfelé a szőlőhegyre, de azért harmadikba, vagy ha van, negyedikbe kapcsol, hogy "ne pörögjön mán égbe-világba az a szerencsétlen motor meg akkó' sokat is fogyaszt").
Viszont a bejáratás alatt intenzívebb a motoralkatrészek kopása, amihez intenzívebb kenés is kell. Több hő keletkezik a súrlódás miatt, több fémpor szennyezi az olajat - kell, hogy kicsit több legyen a kenőanyag. Ezért a bejáratás idejére a gyártók magasabb olajtartalmú keveréket írnak elő, ezt utána lehet csökkenteni az üzemi értékre. Például láttam már olyan kétüteműt, ami különolajzású volt, de a bejáratás idejére a különolajzás megléte mellett is 1:33-as keveréket írt elő a gyártó, hogy így legyen meg a plusz olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!