BMW 323i és 325i között csak a program a külömbség?
Persze. Rádugod a számítógépet, megnyitod a csipsztuningmenővagyok.exe programot, a "hengerűrtartalom" sorban az van írva, hogy 2.3. Ezt átírod 2.5-re, ekkor a kis fúrómanók, amik a motorban élnek felébrednek és felfúrják a blokkodat 2300 köbcentiről 2500 köbcentire. Elmented a változtatásokat és kész is a 2.5 literes bréemvé.
Csak egyre nagyon figyelj! A műveletet tilos megszakítani. Ha a művelet megszakad, akkor a fúrómanók elfelejtik az utasítást és nem fognak megállni a kívánt űrtartalomnál, ami a te esetedben 2.5 liter. Hanem megállás nélkül dolgozni fognak egészen addig, amíg újra nem indítod a gépet, majd a programot és le nem állítod őket. Ez persze időbe telik, szóval láttam már olyat, aki egy 1.6-os motorral próbálta ezt, aztán végül 5 liternél sikerült leállítani a fúrómanókat. Szegény srác azóta nem bírja magáról levakarni a nőket, olyan menő autója lett.
#1
Ugyanaz a két blokk, ráadásul mindkettő 2494 ccm. Mit akarsz fúrni?
A fő különbség hogy kisebb keresztmetszetű a szívósor a 323-as motoron, más a kipufogó és a fojtószelep, na meg a szoftver.
Az újabb bmw motorokon pedig gyakran csak szoftveres különbség van.
Most itt gyorsan elmondtátok, hogy miért nincs igazam... majd kifejtettétek azt is, hogy tulajdonképpen mégis igazam van, csak ez nektek már fel sem tűnik, mert a cseresznyézés fontosabb, mint a logika.
#4 "csak a szoftver más, meg a váltó"
Jaaa hogy csak a szoftver más? Meg micsoda? Váltó? Óóóó igen az a teljesen jelentéktelen kis egység, ne is foglalkozzunk vele.
#5 "ugyanaz a két blokk"
Hát csak éppen kisebb szívósor... meg kipufogó... meg folytószelep... meg váltó... deeee amúgy semmi full ugyanaz, csak szoftveres különbség.
Na, erről beszélek. A blokk maga LEHET ugyanaz, de a kérdező nem igazán értesített minket arról, hogy végülis melyik blokkról van szó, mert nem mindegyik generációban ugyanaz a 23 és 25. Az E90-ben ugyanaz, az E46-ban nem (ugyanaz, csak módosított, szóval mégsem ugyanaz). Na de ha a blokk maga ugyanaz, a blokkon kívül akkor is sok minden más különbözik. NEM elég a csipszelés akkor sem, ha ugyanaz a blokk, hiszen a szoftvernek igazából pont a blokkhoz nem sok köze van, a szoftver számára pont azok a részek fontosak, amik különböznek. És ne feledjük, hogy a kérdés alapvetően erről szólt.
Szóval igazatok van, csak mégsem.
"Jaaa hogy csak a szoftver más? Meg micsoda? Váltó? Óóóó igen az a teljesen jelentéktelen kis egység, ne is foglalkozzunk vele."
az hogy a max nyomaték kisebb, de mindkettő ZF 6HP, miben is jelent különbséget? Csak akkor ha remapra kerülne sor.
De te fúrásról beszéltél barátom...
Attól hogy más a szívósor, attól az a nyamvadt motorblokk még mindig egyforma.
Kapaszkodj meg, de például az Opel Astrákban, Kadettekben az 1.7 dízel és az 1.6 benzines blokkja is teljesen egyforma. Nagyjából minden különbözik ezen kívül. Viszont ha valakinek lenne kedve oda-vissza át lehetne őket építeni.
Ami persze értelmetlen, de a motorblokk, az öntvény ott is egyforma. Ehhez képest átcsavarozni azt a retkes szívósort fojtószelepestől, rakni alá egy nyitott rendszert egy darab végdobbal, meg írni hozzá padon egy programot nem egy olyan hűde nagy átalakítás.
Azt a 20-25 lóerőt, amivel erősebb lesz, azt meg elbírja a váltó. De ha úgy adódik rá lehet rakni a 25i váltóját, mert mit ad Isten, ugyanott vannak a kuplungharangon a furatok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!