A rengeteg leállitás mit tesz tönkre?
Úgy néz ki futárkodni fogok a városunkba.
Gondolom a folyamatos leállitás/inditás nem tesz jót hiába szivo benzin.
Melyik a jobb ha lezárva hagyom az autót és amig kézbesitek 2-3 perc járatva hagyom vagy inkább állitsam le?
Mennyi járatás után fogy több benzin mint egy beinditás?
Illetve milyen alkatrészek készülnek ki a sok inditástól?
90' években azt tanították, kb 1-2 percen túl érdemes motort leállítani. Sok szoci karburátoros autó világában volt ez (ott inkább a 2 perc igaz).
Azóta technika fejlődött, indítás sokkal egyszerűbb, kenés jobb, benzin drágább, igaz, az autó is.
Ma már van olyan, hogy start-stop rendszer, pár mp egyhelyben állás után már motor leáll, slusszkulcs csak illetéktelen indítás miatt van. De ez azért nem azt jelenti, hogy valóban ez lenne a gazdaságos, csak a fogyasztás / CO2 csökkentésére találták ki gyártók, hogy jobban meg tudjanak felelni a nemzetközi előírásoknak. ;) De annyira vállalhatatlanul rossz se lehet az alkatrészek szempontjából, mert akkor meg azért lenne presztízsveszteség ezen gyártóknak.
Szerintem kb. egy percen túl már érdemes motort leállítani, esetleg kissé még hamarabb is, ha sokat állsz.
Ja és főleg motorblokk, főtengelycsapágyak, indítómotor, akku használódik ilyenkor.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!