Minden autóban van, vagy kell lennie differenciálműnek (difinek)?
Nem tudom a választ, de azt mondanám, hogy igen. Mivel minden autónak kanyarodáskod az egyik kereke többet forog mint a másik.
Itt persze az alap difire gondolok, nem az önzárós fajtákra mint példáúl a torzen vagy a sperr.
Néhány extrém kivételtől eltekintve igen.
Pl. aminek a hajtott tengelyen csak 1 kereke van vagy nagyon közel vannak egymáshoz a kerekek, abban nincsen. (Pl. Isetta)
Vagy elektromos autóknál lehet olyan, hogy külön motor hajtja a kerekeket.
Értem. Tehát akkor az átlag autó csinálja azt, hogy amikor az egyik kerék elvesziti a tapadást akkor arra a kerékre viszi az össz nyomatékot, amíg a másik kerék nem is forog, vagy csak alig. Mondjuk ha az egyik kerék a sárban van, a másik pedig szilárd talajon.
Illetve erre valo az önzáró difi?! Automatikusan összezár és egyenlően osztja el a nyomatékot az azonos tengelyen lévő kerekek között.
Javítsatok ki ha tévedek.
A két tengely között diffi csak olyan autókban van, amik állandó összkerékhajtással rendelkeznek. Tehát az ilyen autókban 3 diffi van: 1 az két első kerék között, 1 a két hátsó kerék között és 1 a két tengely között.
Egy sima 2 kerékhajtású autóban csak 1 diffi van a két hajtott kerék között. A nem hajtott kerekek egymástól függetlenül forognak, nincs szükség közös tengelyre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!