Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minden autóban van, vagy kell...

Minden autóban van, vagy kell lennie differenciálműnek (difinek)?

Figyelt kérdés

Nem tudom a választ, de azt mondanám, hogy igen. Mivel minden autónak kanyarodáskod az egyik kereke többet forog mint a másik.


Itt persze az alap difire gondolok, nem az önzárós fajtákra mint példáúl a torzen vagy a sperr.



2021. márc. 5. 20:06
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
94%
Igen, minden autóban.
2021. márc. 5. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
31%
nem tudom
2021. márc. 5. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
90%

Néhány extrém kivételtől eltekintve igen.

Pl. aminek a hajtott tengelyen csak 1 kereke van vagy nagyon közel vannak egymáshoz a kerekek, abban nincsen. (Pl. Isetta)

Vagy elektromos autóknál lehet olyan, hogy külön motor hajtja a kerekeket.

2021. márc. 5. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Értem. Tehát akkor az átlag autó csinálja azt, hogy amikor az egyik kerék elvesziti a tapadást akkor arra a kerékre viszi az össz nyomatékot, amíg a másik kerék nem is forog, vagy csak alig. Mondjuk ha az egyik kerék a sárban van, a másik pedig szilárd talajon.


Illetve erre valo az önzáró difi?! Automatikusan összezár és egyenlően osztja el a nyomatékot az azonos tengelyen lévő kerekek között.


Javítsatok ki ha tévedek.

2021. márc. 5. 21:52
 5/11 anonim ***** válasza:
86%
#4: nem tévedsz. Annyival kiegészíteném, hogy mostanában már inkább a fékekkel oldják meg ezt a problémát. Elektronika érzékeli a kipörgő kereket és lefékezi, így a másik kap több nyomatékot.
2021. márc. 5. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Értem. És ez a megoldás kevesebb hibaforrást is hordoz, nem? Báris nekem igy elsőre egyszerűbbnek hangzik.
2021. márc. 5. 22:39
 7/11 A kérdező kommentje:
Felmerűlt bennem még egy kérdés. Mind a két tengely között van difi, vagy csak a hajtó tengelyen lévő kerekek között?
2021. márc. 5. 22:52
 8/11 anonim ***** válasza:
86%
Amelyik nem hajt, az csak olyan mint egy "fotelgörgő". Az egyik teljesen független a másiktól, nem kell közé difi, hiszen tengelye sincs, csak a kerékagy van felfüggesztve lengőkarokkal.
2021. márc. 6. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
72%

A két tengely között diffi csak olyan autókban van, amik állandó összkerékhajtással rendelkeznek. Tehát az ilyen autókban 3 diffi van: 1 az két első kerék között, 1 a két hátsó kerék között és 1 a két tengely között.


Egy sima 2 kerékhajtású autóban csak 1 diffi van a két hajtott kerék között. A nem hajtott kerekek egymástól függetlenül forognak, nincs szükség közös tengelyre.

2021. márc. 6. 03:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Oké világos. Ment a zöld, köszi a hasznos válaszokat!
2021. márc. 6. 10:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!