Hogy alakul a különböző motorokkal szerelt autók alapjárata?
Gondolok itt
3 hengeres dízel /benzin
4 hengeres dízelek /benzinek
5 hengeres dízel /benzin
És így tovább
Inkább lökettérfogat-, mint hengerszámfüggő.
Az alapjárat 700-900 között szokott lenni személyautó motoroknál.
Egy busz vagy pláne egy kamion dízelmotorjának 500 körüli az alapjárata. Egy nagyobb mozdonymotor maximális fordulatszáma is 1000 alatt van, 200 körüli alapjárattal. És ahogy mész feljebb, a fordulatszám csökken, egy óriás hajógépnél a piros vonal 120-nál van, a legkisebb üzemi fordulatszám meg valahol 30 körül.
dizel alapjáat 750-900
ottó 1000-1100
#4 Ez nem igaz.
Egy átlagos Otto-motor (nagy kezdőbetű, rövid o a vége) alapjárata a személyautó kategóriában 700-900 között van. 1100 legfelejebb hidegindítás után, rövid ideig. Konkrét példa két kisköbcentis fűnyíró: 1993 B Corsa: 750-850 között volt. 2003 Ignis (16V): 800, amit pontosan tart, terheléstől függetlenül.
Kérdező: igen, minél nagyobb a lökettérfogat (és ezzel a lökethossz), annál alacsonyabb a fordulatszám. Bizonyos határok között azonos lökettérfogatú motoroknál lehet játszani a löket/furat aránnyal, a hosszú löketű kisebb fordulatszámú lesz, de izomból fog menni alacsonyabb fordualtról, rövid löketű meg gond nélkül fog pörögni, fent megy mint a rakéta, lent döglött. Vess össze egy 1.3-as, nem kihegyezett személyautó motort egy 1,3-as Suzuki Hayabusa motorral. Az egyik leadja a maximális teljesítményt 5500-nál, 6000-n már tilt, a másiknak a maximális nyomatéka 7000 körül jön meg, és 10000-ig el lehet forgatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!