Használnak -e az autószerelők kétkomponensű ragasztót?
Túl sok itt az "igen", ez elég sokat elmond a magyar autószerelésről. Nem, nem használunk. A nagyöregek szeretik mondani, hogy manapság már nincsenek autószerelők, csak alkatrész cserélők, mert manapság senki sem javít, csak cserél. Igen, ez így van, mert nem 1980-at írunk, hogy a Trabantban az elszakadt ékszíjat nejlonharisnyával pótoljuk. Nem vagyunk olyan igénytelen kókányok, hogy ragasztgassunk. Ki kell cserélni, pont.
Mióta autószerelő vagyok, egyetlen egyszer láttam bárkit ragasztani, az is magáncélú volt. Ügyfél autóját soha. Mi magunktól nem csinálunk ilyet, ha pedig az ügyfél akar ilyen megoldást, akkor keressen egy sufnijóskát, az csinál ilyet, mi nem.
Nem vagyunk sufnijóskák, és igen, használunk.
Pontosan akkor használjuk, amikor nem CSERÉLNI akarunk valamit, hanem JAVÍTANI.
Nem vagyok autószerelő, de használtam, használom, igen.
Az egyik trafót leszorító csavar menete megszakadt, nem lehetett rendesen meghúzni.
(Renault 1.4)
Először teflonszalaggal bejlágoltam meg a menetet, ideig-óráig tartott is.
Na, eztán vágtam egy megfelelő méretű 6-os menetes szárat, a tetején megslicceltem, bekentem kétkomponensű "vasragasztóval", és behajtottam a szakadt-kopott menetbe, mintha egy tőcsavar lenne.
Rendesen megkötött, megszáradt, trafó vissza, és 6-os anya+rugós alátét.
Azóta nincs is gyújtásprobléma.
Nekem a szélvédő előtti levélrács fel volt púposodva. Az egyik szerviz alkalmával kértem, hogy nézzék meg ezt is. Mint kiderült a műanyag elöregedett és belül az egyik patent felfogatása eltört, ezért emelkedik el.
Mondhatták volna, hogy nagyon szívesen rendelnek nekem gyári új műanyagot 60.000Ft-ért. Vagy megragasztják 500Ft-ért, ami kívülről nem is látszik. Kíváncsi vagyok a felhasználók hogy százaléka választotta volna az újat egy tizen éves autó esetében. Szerintem nem a többség.
Ennyit a sufnijóskázásról. Nyilván az ember a szíjakat nem fogja ragasztgatni. De nem csak ez a két véglet létezik. De van olyan feladat, ahol az észszerűség és az aranyáron kínált műanyag apróságok miatt van értelme javítani, ragasztani. Ha pl megkarcolódik egy karosszéria elem, akkor újrafényeztetjük, nem visszük az autót rögtön a bontóba és veszünk újat mert az újrafényezés kókányolás. Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!