Autó szakértők! mi lehet a baj?
1. kép:
bocsi a rossz rajzért, de a piros pont ahol hallom a relét kattani mikor hátra megy a feszültség az üzemanyagpumpához, sajnos nem férek hozzá, le kellene szedni az egész műszerfalat az üzemanyag pumpa reléhez? vagy van egy titkos hozzáférési út? autó tipus: volvo s40 1997
2.kép:
eddig ezeket tapasztaltam, épp azon gondolkodom hogy most valahol valamelyik kábel lehet a rossz, avagy csak egy relé rossz? mik miatt lehet ez?
Előre is köszi a válaszokért!
hozzáteszem hátha segít:
-üzemanyagpumpát nem hallom működni, csak akkor ha a kábelt direktbe rákötöm aksiról
-gyújtásnál 1 vagy 2Volt áram eltűnik az aksiról mikor rá van kötve az üzemanyag pumpa a kábelére, mikor leveszem a kábelt a pumpáról akkor csak 0.2V tűnik el gyújtásnál
Volvót még sosem csináltam, de azért egy biztosíték/relétáblát úgy szokták megcsinálni minden autónál hogy még ha nem is kényelmesen, de hozzaférhető legyen. Kizártnak tartom hogy ezert ki kelljen venni a műszerfalat.
Azt mérd meg, hogy ráadott gyújtásnál az üzemanyagszivattyú csatlakozójánál mekkora a feszültség, úgy hogy rá van dugva a szivattyúra.
Ezután lehúzva is mérd meg.
Ha terhelten csak pár Voltot mérsz, vagy semmit, de lehúzva akku feszültséget mérsz, akkor vagy a relé hibás vagy a kábelkötegben van hiba.
Ha mindkét mérésnél 0 Voltot mérsz, akkor a biztosítékot nézném meg először. De persze lehet ugyanúgy relé vagy kábelhiba.
Azt írtad 1-2 Voltot esik az akku feszültsége ha direktbe rákötöd a szivattyút. Most vagy "gyenge" már az akkud, vagy túl nagy az áramfelvétele annak a szivattyúnak. Ezt is meg kéne mérni.
Simán lehet hogy már szorul a szivattyú, ezért megnőtt az áramfelvétele ami miatt pedig kicsapta a biztosítékot. Direktbe kötve viszont még hajlandó elindulni.
Ezeket nézd meg.
Köszönöm a válaszokat, holnap megpróbálom lemérni úgy hogy rajta van a pumpán, az a baj hogy úgy nehéz lemérni mert hülyén van a csatlakozója, de pumpáról lecsatlakoztatva 7Voltot ír feltöltött aksival
illetve megpróbálok megint hozzáférni alulról :/ az a baj ott egy nagy fém lap amit foglalmam sincs hogy távolítsak el
12.5Voltos aksival:
0.5V körül ugrál mikor rajta van a kábel a pumpán gyújtáson
7V mikor nincs rajta a kábel
0.5V stabilan mikor az autó nincs gyújtáson kábelel csatlakozva és anélkül
Direktbe kötöttem! mégsem indult el :D a üzemanyag pumpa adta a hangot, közben megpróbáltam indítani, és nem indult el, csak nagyon nagyon nagyon nagyon picit olyan hangja volt mintha beindulna
rossz üzemanyag pumpa? teljesen megtelt üzemanyag szűrő? hogy teszteljem le a pumpát hogy jó e?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!