Akkumulátor feltöltése generátorral?
Nem szerencsés a lemerült aksit generátorral tölteni, nem a legkíméletesebb. De ha nincs más mód, akkor marad az.
Szinte semmit nem fog számítani, hogy kapcsolsz lámpát vagy nem.
A generátor ugyanannyit tölt, függetlenül hogy az akksiról mennyi fogyasztó működik.
Használd nyugodtan a fogyasztókat, időnként mérj rá az akksira, és tölts rá ha szükséges.
1- nincs más módom sajnos és nem garázsban áll a kocsi
2- valóban? ezt nem tudtam. De ilyen keveset vesz le a lámpa rádió? a logikáját szeretném csak megérteni
1996 os suzy swift 1.3
köszi
Egyáltalán nem ugyanannyit tölt a generátor, függ a fogyasztóktól is. Vegyünk egy jó állapotú de lemerült akkut. Ez azért fontos, mert az amúgy jó akkunak kicsi a belső ellenállása. Ha egy akku már nem indít, de bebikázás után másodpercek alatt felszalad a feszültség 14,4 voltra, akkor az már kuka, nagy az ellenállása, alig van már maradék kapacitása. Szóval ha ezt a lemerült akkut elkezded generátorral tölteni, odafigyelve hogy ne papás-takarékosan vezess, legyen meg a 2000-2500 motorfordulat, hogy a generátor le is adja a névleges áramát, akkor a motorlelektronika, üzemanyagszivattyú, injektorok és a gyújtás energiaszükségletén kívül a többi áram megy az akkuba, ameddig az akku feszültsége el nem éri azt az értéket, amire a feszültségszabályozó szabályoz. Ez az első 5-10 percben lehet akár 50A is. Ezért írta az #1, hogy nem túl kiméletes a generátorral tölteni egy lemerült akkut. A válaszának a második fele viszont ezért hülyeség: Egy kisebb kocsi generátora tudhat kb. 70 ampert. Saccperkábé, 10 ampert elvisz a motorvezérlés, ha megy mellette még a szellőzés 0-1 fokozaton, az még 3-5 amper, a többi megy az akkuba. Ha kapcsolsz tompítottat (10A helyzetjelzőkkel), esik az eső és folyamatosan kell törölni (itt a másik 7-8A), párásodik a hátsó ablak, tehát ablakfűtés is kell (újabb 15A). Kb. 30 amperrel kevesebb jut az akkunak, tovább tart, ameddig eléri a 14,4 voltot.
Ha nincs lemerülve az akku, hanem üzemszerű használatban van, akkor az alapjárati fordulatot kivéve még bekapcsolt fogyasztókkal (nem az összes, de mondjuk fényszóró, szellőzőventilátor, ablaktörlő) még tudja tartani a 14,4 voltot, de további fogyasztók bekapcsolására alapjáraton kezd esni a feszültség. Lemehet akár 13 voltra is, nem kell megijedni, mert az akku még ilyenkor sem merül, csak legfeljebb minimális árammal töltődik.
Ott vannak eltévedve páran, hogy a feszültségszabályzó nem az akkutöltés áramát szabályozza, hanem a feszültséget.
6. Elég bő lére engedted. Kár, hogy nem sikerült értelmezned az 1. választ.
Azt írtam, szinte semmit nem számít, hogy kapcsol lámpát, vagy nem. Ha csak 70A-os az a generátor akkor se túl jelentős az a 10A. Bőven nagyobb lesz így is az az áramerősség, mint ami ideális egy merült akku töltéséhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!