Mazda 3, legújabb generációs, Skyactive-x motorral milyen lehet?
Motortechnikailag érdekes, egy gépész találkozón biztos te lennél a sztár, de a gyakorlatban a vezető pont nem érez belőle semmit. Ugyanolyan, mint bármely mild-hibrid benzines autó.
Viszont mivel 4 hengeres 2 literes nem igazán Európának készült, egy fele ekkora motor 3 hengerrel több fogyasztásbeli előnyt jelent, mint ez a kompressziógyújtással való vacakolás.
Pont ezért tetszik, mert nem egy 3 hengeres 900 köbcentis mákdaráló, hanem még normál 4 hengeres 2 literes motor egy kompresszorral kicsit megfújva. De így sem túl kihegyezett motor.
Nem akarok különösebben mindenkit letolni az útról, meg extra dolgokat érezni. 180 lóerő, 220 Nm körüli nyomaték nekem normál közlekedésre bőségesen elég. De az elvárás lenne, hogy ezt 10-12 éven keresztül viszonylagos megbízhatósággal tegye.
Köszönöm.
5-ös! Fogyasztásban valóban érezhetően kevesebbet kér, mint egy hagyományos, csak szikragyújtásos benzines motor?
Mi a bánat köze van ennek a Wankelhez, Professzor? A Wankel motor az az a mozgó háromszög, tudod. Ez pedig rendes Otto motor, 4 hengerrel. Semmi köze a kettőnek egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy hogyha értő ember kezében volt a Wankel, akkor azzal is ki lehetett menni a világból, csak tudni kellett bánni vele. Plusz, abszolút nem Mazda találmány, német agyból pattant ki, a Mazda csak foglalkozott vele és még mindig teszi, ugyanis az megy majd az mx-30 villanyautójukba, mint range extender. Érdekes mindenképpen.
Kérdező, azt így nem tudom megmondani, annyit tudok mondani, hogy pályán 100-130-cal haladva (olyan szakaszon mentünk, ahol volt 100-as korlát is) 6,1 volt az átlag fogyasztás 100 km-en. Amikor pedig Németországban is mentünk és megtoltuk neki a 180-at is meg átlagban 150-nel mentünk, akkor 7-7,5 körül evett, pontosan nem emlékszem, de a 8 nem volt meg.
Ha engem kérdezel ez bőven jó. Én sose szoktam nézni egy autó fogyasztását, apámé ez a Mazda, ő számolgatta az elején kíváncsiságból, úgyhogy csak ennyit tudok mondani.
7-8 tényleg a max, szerintem. Annál többet csak akkor eszik, ha padlón mész vele 190-nel állandóan. :D Egyébként nagyon meglepett, hogy 180-nál se volt hangos abszolút. Nemigen volt szélzaj, se semmi. Ahhoz képest, hogy Mazda 3, nem is a 6-os, ami ugye még komolyabb, nagyon csöndes volt azon a sebességen is. Amin meg közlekedsz vele, ilyen 130 körül, német autópályán 150 körül, ott aztán abszolút nem hangos.
Szóval én csak jót tudok róla mondani, tényleg semmi negatív nincs. A boyracerek biztos habzó szájjal írják, hogy lassú, de őszintén, sosincs az erejével gond és ez ugye a gyengébbik verzió, ami nekünk van. És én Ausztriában élek, gyakran mászunk hegyekre fel, ott sincs baj. Úgyhogy neked az Alföldön tuti nem lesz erő gondod vele. :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!