Egy műszaki egész pontosan hogyan is néz ki?
Van egy 22 éves automata váltós Suzuki Swfitem, 1,5 hét múlva lejár a műszaki, úgy néz ki nekem kell elvinni műszakiztatni... :/
Tavaly én eredetvizsgáztattam amikor vettem, szval a vizsgaállomásra eltalálok, de ennyi...
Mire számítsak? Mindenbe belekötnek majd? :(
Gondolom, előtte átnézetted, így aggodalomra semmi ok.
Amúgy a bejáratnál leadod, a kijáratnál átveszed,nem téged fognak vizsgálni.
Én múlt héten vizsgáztattam az autómat. Nem egy nagy cucc. Nem kötnek bele semmibe, ha az autód a biztonságos közlekedésre alkalmas minimumot teljesíti. Ha nem akarod, nem is kell feltétlenül végig jelen lenned, elég ha odaviszed és elhozod.
Én jelen szoktam lenni, külön kérni is szoktam, mert érdekel az autóm meg hogy mit hogy csinálnak rajta.
Először ellenőrzik az alvázszámot, motorszámot. Ellenőrzik a külső lámpákat. Nálam általában ránéznek a folyadékszintekre is. Nyilván ha pl a hűtőfolyadék fél centivel a minimum alatt van, nem bukás, csak szólnak. A szélvédőn nem lehet törés, jelentősebb sérülés a látómezőben. A műszeregységen nem maradhat égve hibalámpa a motor beindítása után. Utána szemrevételezik az autót alulról aknán. Porvédő gumik le legyenek kiszakadva. Felfüggesztések ne lógjanak. Ne legyen durva korrózió. Kipufogó ne fújjon ki. Ezután fékpad: üzemi és kézifék fékhatás mérés. Rázópadon lengéscsillapítók mérése. Végül kipufogógáz mérés. Nekem dízelem van, ezt úgy csinálják, hogy három-három mérést végeznek. Alapjárat majd hirtelen padlógáz leszabályzásig. Minden esetben az optikailag mért füstölésnek határértéken belül kell lennie. Benzinesnél nem tudom hogy van, annál a jellegéből adódóan valószínű másképp mérik.
Kb ennyi. Kitöltik a papírokat, kifizeted és viszont látásra. Fél-háromnegyed óra az egész. Neked közben tulajdonképpen semmi dolgod.
A "lehagyós előző" vagyok. :D
Igen, nem gondoltam, hogy ez is érdekes, hogy megemlítsem, hogy fotót is készítenek. Mint ahogy mindenki láthatja az ügyfélkapus lekérdezőben, ahova fel is töltik.
Nálam a műszeregységet szokták fotózni közvetlenül gyújtás ráadásakor. Ekkor minden visszajelzőlámpának világítania kell (felszereltségtől függően). (Látszik a km-óra állása is.) Majd járó motornál ugyan ez a kép: minden hibalámpának ki kell aludnia. + legalább egy-két (vagy több) kép kívülről.
5-nek: igen így megy ilyen a világ. a fecó neked harmatos? jó de egy nap 10 embertől kap fecót az 200 000 ft amit én 5 hét alatt keresek meg a cégnél...szóval annyira nem is rossz az a fecó
6-nak: igen én idén szerepelni szeretnék a képeken ahogy vidáman kiszállok azt kell lefotózni XD
Ha vizsgaállomás alatt a csak vizsgáztató helyet érted, ami nem szerviz akkor szerintem érdemesebb egy olyan szervizbe akik vizsgáztatnak is.
A vizsga itt pár ezerrel drágább, mint a sima alapdíj (ahova én hordom talán +5), de ha kiszúrnák, hogy valami miatt nem menne át, akkor felhívnának. Még sose hívtak emiatt, de én egyébként is oda hordom, ha gond van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!