Kötelező biztosítás hogy működik?
Teszem azt, jégkárt, egyéb apró koccanást nem számítva (faág, kavics stb.), ha más a károkozó és baleset éri az autót, karosszéria törik reped, gyűrődik, és vagy javítható vagy nem, a biztosító mennyit fizet? Ha GTK-ra veszik a kocsit akkor nem fizet semmit? Hogy működik?
Leegyszerűsítve, belémjön valaki, GTK-s lesz az autó, fizethet is akár annyit a biztosító hogy az az összeg + ráfizetve futja másikra?
Szerencsére még nem volt ilyenben részem, de érdekel mire számítson az ember ha mégis...
Gyorskárt + roncsbörzés árat fizeti.
Ez attól is függ, megtartod-e az autót.
Igen. Átiratást is fizetik.
Magyarul ha nem tartom meg, akkor kapok érte pártízezer jó magyar forintot ("roncsbörzés ár") plusz még jó esetben egy-kétszázezer forintot, és le van tudva, az autó értéke meg 8-900 ezer forint. Jól értelmezem?
Akkor ez megint csak a gazdagoknak kedvez, mivel hallottam már 800 ezer forinttól milliós tételig terjedő kármegállapítást is, pár karcra a pár éves - tizenéves autóknál...
Baleset előtti értékét minusz a roncs értékét fizeti. Ergo, itt hirtelendegyorsan megnő a roncs értéke, és minimálisat fizet gondolom nem a valós értéket. Ellenben, ha én akarnám magamtól leadni roncsba, akkor meg örüljön az ember ha adnak érte százezret meg egy bontási papírt azt' viszlát, ha nem tetszik lehet menni máshova.
Remélem csak én látom ilyen borúsan a dolgokat. Sajnos manapság hajlamos vagyok rá.
Most neked mi a problémád?
Alapvetően fedezi a károdat, persze ez valamennyire eltérhet mindkét irányba. Ismerős vett egy autót 280-ért, egy hónap múlva tropára törték, eladta a roncsot, annak az ára + amit a biztosító fizetett 350 volt.
Arra voltam kíváncsi, hogy pl. a sokak által félt alumínium karosszériás Audi A2-ben jogos-e a félelem attól hogy ha valami töréskára lesz, akkor nagyon-nagyot bukok (javíttatni tény hogy nem fogom tudni, mert drága és nem is vállalják) rajta.
Ha a biztosító tudja állni a dolgokat, és a roncsot leadva fedezi az engem ért kárt, akkor nyugodt szívvel venném meg, mert alap hogy én magam igyekszem rá vigyázni és nem összetörni, meg a karosszérián kárt nem okozni.
Miért a gazdagoknak kedvezne?
Az autó értéke és a kár mértéke határozza meg a kárösszeget, nem a tulaj anyagi helyzete.
Nyilván egy Q7-be drágább egy első lámpa, mint egy F Astra-ba. De miért fizetné egy Q7 lámpa árát, ha te F Astra-t akarsz KGFB-re javíttatni?!
Nem, félreértettem. De később megválaszolták, a lényeg, hogy adott egy autó, vettem mondjuk 800 ezerért, kár ér önhibámon kívül, akkor a biztosító megtérít-e annyit, hogy teszem azt az akkori értéke (amennyiért eladni tudnám) visszajön, és fedezi a dolgokat? Én úgy vettem ki a válaszokból hogy igen, szóval meg lehet vásárolni nyugodtan. Nem is értem, miért ódzkodtak annyira tőle régen. Meg még ma is.
Ellenben, Audi TT-ből és még A8-ból is azért bőven szaladgál az utakon, ha jól tudom az R8 az részben az (vagy fordítva, keverem a TT-vel...)? Mindegy. Pedig azok is alukasznisok, azokat nem drága javíttatni? Dehogynem, még talán drágább, főleg az A8-at, már csak a "presztizse" miatt is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!