Mi lehet az oka, ha csak alapjáraton nincs töltés? Feszültségszabályozó?
Al alany egy 2101-es Lada. Alapjáraton semmi töltés nincs, nagyon minimális fordulaton, elég hozzá csak a szívatót kihúzni, azonnal 14,3-14,5V a töltés. (Ami kicsit még sok is.) Gerjesztés van, töltéslámpa nem világít.
Mi okozhatja ezt?
A fesz. szabályzó nem jó.
Vidd el elelktro szakihoz és az megméri neked és meg is csinálja.
Mennyi az a "semmi" alapjáraton? Mert ha mondjuk 13,5 körül, kis gázzal pedig már több, akkor nincs ott semmi gond.
Feszszabályzó probléma szinte biztosan kizárható, mert fordulaton már megfelelő a töltés, a generátor nem képes kis fordulatszámon olyan feszültséget termelni, hogy a szabályzó beavatkozzon. (Az csak magasabb feszültségből tud kevesebbet csinálni, fordítva nem) Amúgy az eredeti 2101-es szabályzója még állítható.
Semmi az szó szerint semmi. Ha huzamosabb ideig alapjáraton ketyeg a motor, képes 12V alá is beesni a feszültség, amit az akkusarun mérek. Tehát az akku nyugalmi feszültsége alá.
A másik, nap használatú, modern 2018-as autóm alapjáraton és fordulaton is képes 14,4V-ot tartani. Nem zuhan le az érték csak azért mert 1000-es fordulat alatt van a motor fordulatszáma.
Tehát alapjáraton mondjuk 12V körül mérek. Ha kicsit kihúzom a szivatót, akkor minden átmenet nélkül azonnal 14,3-14,5.
Fényszóró fényén is látszik, hogy kivilágosodik azonnal egy kis fordulattól.
Ne is akard azt a generátort összehasonlítani egy korszerűvel, nem egy kategória.
De egyszerű, húzd le a szabályzó 2 vezetékét (talán narancs meg szürke, rég láttam már ladát), zárd össze. Ha alapjáraton ugyanúgy keveset tölt, akkor tök fölösleges cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!