Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW E36 turbo projekt?

BMW E36 turbo projekt?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Tervezek magamnak egy E36-os BMW-t. 6 hengernél lentebb nem akarok adni, (TALÁN egy 318is) de sajnos már a 20i-k is fogyóban vannak belőle, szóval örülök ha találok egy szép 20i-t. Eleinte használgatnám egy kicsit, de a terv a turbósítás lenne. Motorcserén is gondolkodtam, de a papírozás macerás, a nagyobb motorosak meg egyre elérhetetlenebbek. Valaki tudna segíteni, hogy mégis milyen Turbo..stb amit rá tudnék akasztani? Nézegettem ilyen Turbo Kiteket, (ebben azért gondolkodtam mert azok ilyen plug&play dolgok szinte) azokról esetleg valami vélemény? Ha valaki nagyjából segítene be saccolni az árat, hogy a turbósítás + programozás mennyi lenne azt megköszönném, vagy akár egy elérhetőség által tudnánk erről bőségesebben beszélni, de ha ad egy olyan elérhetőséget egy műhelyhez aki vállalná is ezt és tudnának árajánlatot mondani, pontos alkatrész listát adni, illetve költségeket is számolgatni azt nagyon megköszönném!



2021. febr. 8. 03:15
 1/2 anonim ***** válasza:
2021. febr. 8. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
100%

Én nem foglalkoznék vele, főleg nem 20i-vel. A rossz hír, hogy az alublokkos M52 már nem igazán alkalmas rá, csak a régi vas blokkos M50, azok meg 26-27 évesek a legfiatalabbak is. De akkor már 25i-t építenék, mert a turbósítás nem nagyon lesz drágább, és legalább lesz benne erő. Mikor még benne voltam a témában, közel 1,5 misi volt egy normális turbósítás, azóta gondolom nem lett olcsóbb, és erre még elég sok járulékos költség jöhet. Közútra azonnal elfelejteném, maximum versenyautónak állnék neki, ha nagyon sok felesleges pénzem lenne.

Még ha felteszem, hogy a blokk tökéletes állapotban van, akkor is kell egy új levegő-, üzemanyag- és kipufogó rendszer, egyéni motorvezérlő elektronika, ahhoz szenzorok, felprogramozás, stb. Itt már bőven millió felett vagy, de még nincs hozzá megfelelő erőátvitelet, fékeid, futóműved...

Ha szerencséd van, és elbírja a gyári váltó, akkor kell egy erős kuplung, nagyházas diffi, de lehet, hogy inkább valami 8 hengeresét vagy M modellét kell már alá faragni, ahhoz át kell szabni a bölcsőt, kellenek a vastag féltengelyek, amit nem tudom, mennyire lehet összehozni a gyári futóművel. Kell alá valami normális sportfutómű, hogy rajta is maradj az úton, aztán minimum az E46 nagyfékei, arra legalább 17-es felni normális gumikkal... 3-4 millió alatt el sem kezdeném, és akkor még mindig csak versenypályán tudsz vele bohóckodni, különben hamar vége az örömnek, ha a rendőr leveszi a rendszámot.


Konklúzió: Kell venni egy erős autót, ami gyárilag tud 3-400 lóerőt. Az lesz a legolcsóbb a végén.

2021. febr. 8. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!