Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szinterkuplung? Miben különböz...

Szinterkuplung? Miben különbözik a normál kuplungtól?

Figyelt kérdés
2010. aug. 16. 14:54
 1/9 anonim ***** válasza:

versenycucc


nagy terhelést bír, felváltáshoz nem is kell kuplungolni, de csúsztatni sem lehet. vagy nyitva van, vagy csukva.

2010. aug. 16. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Hogyhogy nem kell felváltásnál kuplungot nyomni? Nem megy szarrá a váltó?
2010. aug. 16. 15:20
 3/9 anonim ***** válasza:

Valóban: más anyagból vannak a súrlódóbetétek (épp erről, a szinterezett anyagról kapta a nevét). Egyébként nem is tárcsa, hanem csak "tappancsok" vannak benne.

A váltó pedig nem megy szét, mert nem hagyományos, ferdefogazású szinkronváltót használnak a raliautókban, hanem egyenesfogazású kapcsolókörmös váltót, amit "felfelé" gázelvétel mellett kuplungolás nélkül lehet kapcsolni, csak visszafelé nem.

2010. aug. 16. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

és ha nem lehet csúsztatni akkor hogy indulnak el vele?

bocsi a kérdésért csak kíváncsi vagyok rá:$ :D

2010. aug. 16. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Padlógáz mellett leugranak róla. A nyomaték elég nagy hozzá, hogy ne fulladjon le és raliautóknál nem az elindulás finomsága számít, hanem az, hogy minél gyorsabban sikerüljön ezt végrehajtani.
2010. aug. 16. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
szoval csak siman 1-esbe teszem nyomva a kuplungot majd gazt adok es ezzel egyidoben leugrok a kuplungrol?
2018. okt. 28. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Igen
2021. júl. 5. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
100%

Látom itt mindenki ért hozzá, de biztos vagyok benne hogy senkinek nem vezetett még színtere autót.

Az én autómban szinter van.

Tuningolt autó, a gyári kuplung és a kevlár is megcsúszott, azért lett szinter rakva bele.


"felváltáshoz nem kell kuplung"

Ezt honnan szedted? Tudod mi a váltó és a kuplung közötti különbség?

A tolókerekes váltó az ahol nem kell kuplungolni.


A szinterrel is lehet finoman elindulni, csak ez nem csúszik meg, hanem egy ponton csak átugrál a tárcsa, így lehet csusztatáshoz hasonlóan elindulni vele, pici gázzal.


Ameddig egy sima kuplungnál van majdnem 7-8 centi a fogás és kiemelés között, itt kb 1 centi van. Meg kell szokni, de lehet használni utcán is, én városban is szoktam menni vele.

Minnél több ágú, annál könnyebb vele elindulni, Minnél kevesebb és nagyobb az ág annál nehezebb.

Cserébe jobban rángatja a hajtást, durvábban lehet közlekedni vele, lefeléváltásnál érdemes gázfröccsöt adni, mintha szar lenne a szinkron.

2022. júl. 13. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Jó márt?
2022. júl. 13. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!