Leszakadt a kipufogó dobom. A szerelő 31e ft-ért rakott rá új dobot, szerelési dijjal. Ez az ár korrekt volt? Sufni szervízhez képest!
Utólag néztem meg, h üzletben 14-18e lett volna maga a dob.
Egyébként eljártam volna anélkül is, de vizsgáznia kell.
Szabadáras a munka, mindenkinek más a korrekt.
Én tavalyelőtt műszakiztattam a 23 éves Daihatsu autómat és ki "kellett" cseréni rajta, egy lengőkart. A műszakim így lengőkarcserével 90 ezerbe került, mert neki nem jó a bontott lengőkar csak az új utángyártott aminek a "listaára" (amit csak mezei átlagember lát a kedvezmények nélkül) 32 ezer plusz áfa volt.
Mit tudtam csinálni, se szerszámom semmim nem volt hozzá akkor még, a kocsi meg kellett mindennapos munkábajáráshoz plusz a műszaki határideje is közeledett és már második nekifutásra mentem vissza mivel az elsőnél írt egy szép kis hibalistát a nyúlványokon levő pár rozsdalyuktól (műgyantával megodlottam, meg jó vastag festéssel) egészen a hátsó index kifakulásáig (kieggyeztünk narancssárga izzókban, és kis beszinezésben a fényképek erejéig).
Aztán még ígyis örültem, mert pár hiba ki sem derült, amivel nem ment volna át, pl hogy a duda kétezer fordulatszám felett nem szól (senki sem jött még rá mi okozza, én sem).
Idén év vége felé lesz megint azt hiszem műszakim, már vettem azóta néhány szerszámot, és azóta cseréltem, fékbetéteket, féltengelycsuklót gumiharangoztam, hűtőventillátor hőkapcsolóját javítottam és rendszeresen korrózió ellen védek, olajozok, viaszozok ami csak létezik.
De megéri nekem mivel éves szinten csak 16 ezer a kötelezőm, a kocsi sosem hagy cserben (már 8 éve nálam van), és a maximum étvágya vegyesbe 6 liter még télen is ebből a jó szar etanollal butított osanos benzinből (legolcsóbb), amit más kocsiba bele sem mernek rakni szerintem.
A 8 év alatt az autóm árának többszörösét eltankoltam már, és lassan közeledek a 100 ezredik levezetett kilométeremmel vele.
Az alkatrészekre eddig még ha összesen 100 ezret költöttem a 8 év alatt olajjal együtt munkadíjak nélkül akkor sokat mondtam.
#3 nekem is hasonló régi autóm van peugeot 406 coupe. Negyedévente 29ezer ft a k&h biztosításom. Egy éven 120e ft. Kb 6 éve van hivatásos jogsim. Budapesti vagyok, tudtommal az is növeli az árat, De ennyivel?
Sőt, az autóm nem is piros... Mi a fsz???
2 946 cm³, 140 kW, 190 LE?
hát akkor nem csoda
Melyik dobot cserélte?
A hátsó az nem drága és egyszerű is cserélni.
120e ft
Az rengeteg biztosítás ha csak nem a sima kgfb-d van. Nekem csak az van és a genertelnél azért ennyire kevés meg mert kicsi a kilowatt az autón.
Teljesen rendben van az ár.
Fenntart egy műhelyt (karbantartás, fűtés, áram stb), csilliárdokért szerszámokba fektetett, adja a tudását és dolgozik is vele. Ha ezen csak annyit keres mintha segédmunkásként dolgozna akkor nem éri meg a bizonytalan, kockázatos vállalkozás.
A kipufogó egyik elemével sem könnyű dolgozni, maximum amíg youtube-on nézed. Hosszú éveken keresztül kapta a hőt-vizet-sarat-havat, néha a csavarokat már nem találod meg az összeégett rozsda alatt és flexelhetsz, ha hegesztett csavar volt benne akkor fúrhatsz is utána. Ha szerencséd van és még nincs ennyire szétrohadva akkor kell egy minőségi légkulcs mert krovával megroppanthatod a rendszer egy másik elemét mire meglazítod a csavart.
Persze ezt az összes autós tudja és minden szerszámmal rendelkezik otthon, semmiség az egész.
Na, ennyi infóból nehéz értelmes választ adni.
Sem az autód paramétereit nem ismerjük, se azt, hogy melyik dobot cserélte a szerelőd. Találtál a neten árakat, de vajon ugyanazt a gyártmányt tette fel a szerelőd is? Egy Walker, Bosal kipufogó gyakran kétszer annyiba kerül, mint egy olasz vagy lengyel gyártóé. Számoltál hozzá tömítést/bilincset/felfüggesztőgumit, szerelőpasztát? Rá volt rohadva vagy egyszerűen oldható volt a kötés? Ezek elég fontos információk, hogy reálisan beárazható legyen egy adott munkafolyamat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!