A közeljövőben várható hogy csökkenni fog az új autók ára?
Szerintem nem. A tendencia szerint legalább 40 éve nő. Legalábbis amit a golfnál látok. Az első gti-k idején 20 ezer DM felett volt kicsivel a csúcsmodell. 1991-re a G60-as már 30 körül volt.
Egy mai gti meg valahol 37000€-nál kezdődik. Ugye az euro majdnem a duplája a DM-nak.
Szinte semmi nem lesz olcsóbb. Az utóbbi 2-3 évben lett nagy a drágulás. 2018-ban vettem egy új autót 7,5 millióért. Ma is kapható, de már 10 fölött van az ára ugyanolyan összeállításban. Részben az új CO2 határ és az átlépéséért a gyártóknak fizetendő büntetés miatt. Ezt nem ők fogják jótékonyságból kifizetni, hanem burkoltan a vásárlóra van hárítva. A környezetvédelmi szabályokon pedig nem fognak lazítani, épp ellenkezőleg. Ha jön az Euro7, még egy ugrás lesz az árakban.
Az Euro árfolyam is beleszólhat, de annak sokkal kisebb a hatása. Pár százalék hosszú távon ide-oda. Ha emiatt lenne némi csökkenés, azt a kereskedelmi lánc le is nyeli. Emelésnél persze vígan emelnek, mikor kijön az év eleji új árlista.
Valójában nem lett túlkínálat. Ahogy előttem írták, chiphiány, de általános alapanyaghiány is van a piacon nagyon durván (műanyagból pl.) Az autógyárak gyakorlatilag nem tudják kielégíteni az igényeket.
Olcsóbb nem nagyon lesz szerintem. Sőt előre kell menekülni az elektromos vonalon minden márkának. Maximum valamiféle stagnálás közeli lassabb ütemű áremelkedés lehet szerintem. Nyilván globálisan nézve, nem csak Magyarországra
7# ne ragadjunk le kishazánknál. mivel márkában meg euróban vannakmeg az árak azt hiszem úgy korrekt, ha német fizetésekhez nézem. Ugye a 30 ezer az a 150%-a a 20-nak. Plusz az euró ugye kétszer annyit ér, kétlem hogy németországban 300% lett volna az infláció.
Fizetések: amikor bevezették az eurót, a legtöbb árat szépen felkerekítették, voltak olyan katalógus áruházak, ahol
... véletlenül elküldtem.
Szóval a katalógusokban az összeg maradt, a dm-et kicserélték €-ra.
A fizetéseket persze felezték.
Szóval lehet politizálni, meg kimagyarázni, amíg forintban számolunk, de a fentiek alapján igen is emelkedett. És mi is indokolná hogy ne emelkedjen?
Az egyes golfban az elején még volt karburátor, meg minimális villamosság. Egy nyugdíjas vw-s villanyszerelő mondta, hogy már a 4-es golf idején is tele volt a kocsi vezétlővel. (30-at emlegetett, amit azért nem akarok elhinni, mert a bmw nem tett azokban az időkben annyit bele)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!