Mitől melegedhet a hátsó kerék???
Sziasztok!
Kérdezősködtem már itt ez ügyben itt is és szerelőket is kerestem fel már! Probléma a következő. Van egy 4-es Golfom aminek a múlt héten melegedett, vagyis inkább a forróság irányába ment el a jobb hátsó féktárcsája. Kézifék nagyon nagyon ritkán van használva, múlt héten kb 3 perces megállásnál használtam, ezután produkálta a problémát. Kéziféken állítva lett....berohadt, nem engedte vissza teljesen. Hazahoztam, mentem vele pár kört, hmmm megegedett, na nem annyira mint eddig, de továbbra is fenáll a hiba. Hétfőn jöttem mentem a városba, kis távokat mert így adta a dolgom, a jobb első tárcsához szoktam benyúlni és a két hátsóhoz. Első langyoska, a bal hátsó valamivel melegebb, de a jobb hátsó ha nem is forró de érezhetően melegebb mindegyiknél. Ma látta másik szerelő is. állítása szerint forgatták, próbálgatták az összes kereket, fogása nincs a féknek. Elmentem érte, megint teszt körök, és megintcsak tapasztalom ugyan azt. Jobb hátsó érezhetően másabb hőfokon van. benyúltam a nyergekhez is, a nyergek éppen csak langyosak, betétek sem melegek, már amennyire hozzáférek, na meg ha egyáltalán a kis résen tapogatva jó alkatrészt fogdosok-e. Esetleg kerékcsapágy nem lehet? A felni közepe is meleg, nyilván a tárcsáról átveszi a hőt, de már semmi ötletem. 2 szerelő állítja hogy rendben van a fék, abból az egyik munkájában bízok is, de gondolván hátha valami elkerülte a figyelmét vittem máshoz. Mégcsak pénzembe se került a vizsgálat. Tárcsa- betét az másfél éves hátul mindkettő, a nyergek meg kb 3 hónaposak. Nyergeket azért kellett cserélni mert anno a régi nyeregben valami elkettyent valami automata ( ezt aki érti érti aki nem nem) és fogott folyamatosan. Tehát a tárcsák és betétek hátul átmentek már egy jófajta hőterhelésen. Fékezés közben nem érzékelek semmit a pedálon, és egyik szerelő sem javasolt betét, tárcsa cserét hogy megsült volna. Ilyen tünetet amit elregéltem okozhat kerékcsapágy? Másfél éve már jelezte a szerelő hogy számítani kell majd csapágy cserére a jövőben, már akkor látta hogy vége lehet hamarosan. Morgás, furcsa zajt viszont nem vettem észre.
" Nyergeket azért kellett cserélni mert anno a régi nyeregben valami elkettyent valami automata ( ezt aki érti érti aki nem nem) és fogott folyamatosan. Másfél éve már jelezte a szerelő hogy számítani kell majd csapágy cserére a jövőben, már akkor látta hogy vége lehet hamarosan."
A szerelőd szopat. A nyergeket (ráadásul párban) kamuból cserélte, s a nagy előre látó (másfél évre!!!) már morgás nélkül tudja, hogy neked cserélni fogja a hátsó csapágyakat is. Már bocs, de a teljes hozzáértés miatt a szerelőd palira vett. Sürgősen keress másik műhelyt műszerekkel és nem találgató szerelőkkel.
A dolgod meg nagyon egyszerű, megemeled a hátsó kereket, megforgatod, ha súrol vagy szorul, akkor ott baj. Ha szabadon szalad, akkor nincs semmi baja. Ehhez nem kell okoskodó szerelő. Ha viszont lógna vagy kenetlen lenne a hátsó csapágy, akkor azt már a műszakin jelezték volna. Az, hogy a fékek nem pont egy hőfokra melegszenek fel, nem jelent semmit, majd összekopnak a betétek és kész. Ne stresszelj feleslegesen.
Megadhatnád a számát. Nem semmi az a szerelő, aki bármi előjel nélkül 1,5 évvel korábban szimatolja ki a kerékcsapágy cserét.
Hát ez tanulópénznek jó volt.
Uristen mennyire hihetetlen, hogy nagyobb sebességnél jobban melegszik a befogó fék :DDDDD
Vidd el egy normális szerelőhöz és mond neki, hogy "tapossa" ki a jobb hátsó fékből a dugattyúkat, pucolja fel őket (és a helyüket is) és rakja össze. Kész, ennyi!!!
Nekem is jobb hátsó fogott be tavaly, megcsináltam így ahogy leírtam és kész.
Bár nekem autópályázás után olyan forró volt a jobb hátsó tárcsa, hogy azonnal leégette az ujjamról az ujjlenyomatot amint hozzáértem.
Elég egyértelműen megmondták neki, hogy nem fog be a fék. A kerékcsapágy okozhat ilyet, de azt észrevették volna amikor a féket vizsgálták.
De tudod mit? Kapd ki a csomagtartóból az autóemelőt és nézd meg magadnak! Megpörgeted, megcibálod jobbról,balról, fentről lentről. Ha nem lötyög és a forgás nem áll le túl hamar, akkor nem ezek okozzák.
Lehet ostoba kérdés, de ugye nem úgy vezetsz, hogy a bal lábadat a fék fölött tartod?
Oké, hogy új a féknyereg de a dugattyúk is újak benne?
Kézifék dobfékes? az nem fog be?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!