B kat. Jogsihoz, forgalmi vizsgán a kotelezően ellenőrizendő feladatok? Kerék, gumiabroncs, világítás, fék.
segítenétek? tételesen leírnátok?
nagyon köszönöm!
Kormány: csak akkor jó ha 2-4 cm fokba kifejezve 5.15 fok.
és így meg kell mozgatni egy picit. jobbról és balról és közbe kell nézni a kerék elmozdulását.
Gumiabroncs: Mélységének 1,6-nál nagyobbnak kell lennie,
Nem szabad sérülés legyen
És lapos sem lehet.
Világításnál: Tompított, lakott területen kívűl lehet használni, és lakott terülten belül akkor ha rossz látási viszonyok vannak. Távolsági lakott terülteten kívül lehet használni, Akkor is hogy ha nem vakítja el a szembejövőt.
Írányjelzés: jobb bal. írányváltoztatásnál lehet használni
Fék: Üzemifék, Kézifék: akkor jó ha 2-5 kattanásra belehet húzzni.. Bocsi csak ennyi jutott az eszembe..:D 18L
5 dolgot kell ellenőrizni (eddig 4 volt)
-Fény és világító berendezések
-Gumiabroncs
-Fék berendezés
-Kormány
-Rendszámtábla elől-hátul
Forgalmi vizsgánál már nem kell részletesen kifejteni az ellenőrzéseket csak mondani, hogy jó vagy nem.
De azért ne hagyj ki semmit :)
-kerék (nem lapos, nem sérült, bordamélység OK)
-kormány (holtjáték!, nem recseg-ropog)
-fék: láb- és kézifék (kézi fék max 8 kattanás, lábféknél kuplung és fékpedál benyomásakor a fékpedált a kuplungpedálhoz képest csak a felső harmadig tudd benyomni)
-világítás és fények: helyzetjelzők - kettő elöl, kettő hátul és kettő a rendszámtábla-világítás; tompított, távolsági, index elöl-hátul, tolatólámpa.
köszi!
megpróbálom összeszedni és javítsatok!
kormány:
jól megmozgatni jobbra-balra, közben figyelni, hogy mozdulnak-e a kerekek.
holtjátékot megvizsgálni: picit megmozgatni jobbra-balra, hogy a kerekek ne mozduljanak, ez akkor jó, ha 2-4cm között van, illetve 5-15 fokban mérve.
fékberendezések:
üzemi fék: elinduláskor picit benyomni, érezzük, hogy fog. (???) - ebben nem vagyok biztos.
kézifék: behúzni és 2-5 kattanás között kell, hogy tudjuk behúzni. (???)
gumiabroncs vizagálata:
szemrevételezéssel megállapítjuk, hogy nem kopott a mintája (1,6 mm-nél nagyobb), egyforma mintájúnak kell lenni az egy tengelyen lévőknek, de gondolom ezt nem kell mondani. nem laposak, sérülés nem látszik rajtuk.
világítás:
helyzetjelző??? vagy az a tompított?????
tompított: bekapcsolom, megnézem, hogy vílágítanak-e körben, mert ebből 4 van ??????????????????? ezt lakott területen kívűl mindig, lakott területen belül rossz látási viszonyoknál használom. ez fehér vagy sárga fényű.
távolsági: csak lakott területen kívűl, ha nem vakítom el a szembenjövőt 8és előttem sem megy senki).
ez csak elől van mindkét oldalom. bekapcsolom, megnézem világítanak-e?! ez fehér fényű.
ködlámpa: bekapcsolom, szintén megnézem, hogy világítanak-e. ebből hol és hány darab van?????????
(tiszta hülye vagyok) szintén fehér fényű
irányjelzők: bekapcsolom a jobbra villogót, megnézem, hogy villognak-e. elől, jobb oldalt és hátul is van. akkor jó, ha 60-120 között villan 1 perc alatt.
bal oldalra ugyanígy. sárga fényű??
féklámpa: benyomom a féket és megkérem az oktatómat, hogy nézze meg hátul, hogy világítanak-e. hátul 2 darab, esetleg egy harmadik fent a csomagtartónál. ezek pirosan világítanak.
ennyi jut eszembe. kijavítjátok? kiegészítitek?
van más lámpa is??
utolsó kösz!
tolatólámpa!!! milyen színű?? ugye fehér? hátramenetbe rakom a seb.váltót és megnézem, világít-e? hátul 2 vagy 2 darab?
rendszámtáblavilágítás, csak ellenőrzöm, világít-e, ha gyújtás van az autón már világít, ugye?
igen, a kormány nem recseg, nem ropog.
és a féket cak a felső harmadig kell tudni benyomni, nem eshet be, mert akkor az azt jelenti, hog elfolyt a fékfolyadék.
teljesen elfelejtettem ezt az elmúlt másfél évben.
még vki? még vmi?
-Gumi:
-Nem sérült vagyis nincs rajta dudor, repedés, nincs benne idegen tárgy.
-Szemrevételezzük, hogy a gumik nem kopottak vagyis a vízelvezető bordák 1,6mm-nél magasabbak.
-Szemrevételezzük, hogy a gumik nem laposak és nyáron két hetente, télen 3-4 hetente ténylegesen megmérjük a légnyomást...
Világítás:
Gyújtás nélkül megy a:
- Helyzetjelző lámpa és rendszámlámpa(A rendszámtábla a helyén van!!nagyon fontos)
-Tompított fényszóró
-Távolsági fényszóró
-Fénykürt
-Elakadásjelző
Gyújtás ráadása után:
-Index
-Tolatólámpa
-Féklámpa
Kormányberendezés:
Nyilván elindítod az autó motorját, hogy bekapcsoljon a szervó motor.
-Ellenőrizzük, hogy a kormány NEM
-Szorul
-Recseg
-Akadozik
-Nincs holtjátéka vagy ha van is akkor nem nagyobb 2-4 cm-nél.
Fék:
A fékpedál a pedálút 1/3-adáig benyomható, ott felkeményedik és nem nyomható tovább
A kézifék 3-6 kattanás között rögzíti az autót.
Fontos a fékpróba elvégzése vagyis előre gurulsz kb 1-2 métert majd üzemi fékkel megállítod az autót...Majd szólsz, hogy a fék megfelelően működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!