Átvágott az autókereskedő? Mit léphetek?
Olcsón kerestem egy mászkálós autót, ami elvisz A-ból B-be meg vissza. Találtam egy szívó dízel Fabiat egy Vasvári kereskedőnél. Elmentem megnézni, kipróbáltam. Az úr állítása szerint minden patent, az apró karcolásokon kívül semmi baja nincs, ez meg korral jár. Használtam pár napig, majd vittem szervizre. Itt szembesített a szerelőm azzal, hogy ki van kötve a hibajelző lámpa. Elvitte az autót egy körre, tárolt is el természetesen jó pár kódot. Többek között katalizátor kuka ahogy van. Na most a dolog érdekessége, hogy a nepper úgy hozta be ide az autót, és vizsgáztatta le 2 hónapja. Gyanítom, hogy nem azután lett kuka a katalizátor. Szerintem tudott arról, hogy nem jó, sőt lehet hogy a check engine-t is ő kötötte ki.
Ezen felül még volt pár apróság. Pl hátsó féklámpa izzó helyére szó szerint belepréselt valaki egy oda nem illő izzót, foglalatot is cserélni kell. A rögzítőfék gyakorlatilag nem funkcinál, szét van az egész kábel rohadva. Gondolom ez sem a műszaki óta ment szét csak úgy.
Szerintetek vigyem vissza az autót? Nagyon bűzlik nekem a dolog.
Szerintem az, hogy átvertek-e, az egyedül attól függ, hogy mennyiért vetted ezt a szeméthegyet.
Ha ilyen 200 körül, akkor igazából reális az eredmény. 500-600 körül viszont szép lehúzás.
Az autót kivonatod a forgalomból, nem használod a per alatt.
Kérsz hivatalos papírt ezekről a hibákról egy márkaszerviztől.
Papíron ott a km. A hibajelzot hogy kilőtték úgy kell hagyni. Le kell mindent dokumentálni.
Úgy a kereskedőhöz visszamenni.
Beszélsz a vizsga állomással id, ahol átment.
Ugye ha perelsz, akkor a vizsga állomás is benne van.
Ha megéri az időt és pénzt hajrá.!
Ezek túrók, nem hibák.
Te meg gondolom a szerelőnek hiszel, vagy épp annak, amelyik épp legutóbb meggyőzött valami hülyeségről.
A szerelő az, aki le akar húzni, felnagyít minden apró baromságot, kiváncsi lennék, milyen árat mondana erre az egészre.
Szívódízel katalizátor.....sok értelme nincs rajta.
Izzó foglalat....komoly probléma, kb 1000ft?
Kézifékkötél.
Húha, ez lehet van akár 5000ft is.
Szerintem a kereskedő egy hólapáttal fog végigkergetni a telephelyen, ha visszamész pattogni hozzá.
Én is úgy vettem autót, hogy utólag (fűtőradiátor cserénél) derült ke hogy ki van véve a műszerfalból az "izzó"... Mondjuk gyanús volt a pótkerék mellé behajítva...
Amúgy ilyesmi, csak nem ledes volt:
És ki lehet venni, hiába nyák lapon van...
Check engine lámpa "gyújtást" követően világít, majd ha minden rendben talál az ECU pár másodperc alatt kialszik.
Régi egyutas szabályozatlan katalizátor, az akkor rossz ha szétesett és csörög a dobban vagy el van tömődve.
Kézifékkötél: 5-6 ezer Forint. Ezért kell vásárlásnál az autó alá feküdni.
Féklámpa: senki nem fogja a burkolatot megbontani a lámpa hátsó fedelét szétpattintani, hogy milyen izzók vannak benne. Kereskedőnél volt az autó, számára idegen a példány. Magánszemély jobban ismeri az autó minden részét.
Én nem tennék semmit. Tanulópénz volt. Leközelebb jobban át kell nézni az autót a vásárlás előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!