Autóvillamossági oktató könyv vagy egyéb?
Elolvastam már Pletser József I könyvét most nézegetem a másodikat, Hevesi György, Martynn Randall..
Megmondom őszintén az a bajom, hogy mindgyik kiemel egy részegységet: általában a két főelemet a Generátort, Önindító és a Gyújtásvezérlést. Persze érthető, hogy alapfogalmakon végig kell menni, meg a mükődési elveken de egyszerűen alkalmazható hétköznapi tudást nem szerzek belőle. Teszem azt egy egyszerű példa, hogy hogyan mérsz ki egy légtömegmérőt, egy pillangó szelep kivezérlése milyen elven müködik, Hall jeladót milyen elven mérsz ki, hogy müködik. Hogy müködik egy nyomásszenzor, mit tudsz mérni rajt stb.. Generátornál is megtanultam a szabályozási kört. De azt nem irja, hogy például milyen hibák vannak és azok mire utalnak, mit kell mérni, és amit látok az jó-e. Diódák kimérése, vagy milyen elven lehetne kimérni egy menetzárlatot.
Vagy, hogy épül fel a villamossági hálózata. Hogyan és hol szokott lenni a 30-as akksi plusz, hogy a 15-s gyújtás plusz, X relé hogyan van kivitelezve, hogyan van bekötve a rendszerbe stb stb...
Nem akarom leszólni ezeket a könyveket, mert tetszenek. De valahogy nem érzem ezek után azt, hogy sokkal könnyeben menne egy hibakeresés, javítás. Tapasztalat a legjobb tanár ez igaz, de talán valami közelebb segít hozzá.
A légtömegmérő már nem autóvili, hanem üzemanyagellátó berendezés, a járműmérnökség egy teljesen más területe.
Arra a bosch sárga füzetei valók.
csak semmi köze az autóvillamossághoz, mint területhez
ha meg a hibafeltárás érdekel, az megint egy másik terület a gépjármű-diagnosztika
Martynn Randall: Autóvillamosság mindenkinek
Ezt is olvastad?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!