TGB Blade 1000 quadról milyen véleményetek van, miket hallottatok róla? Lehet kapni nálunk alkatrészeket? Megéri az árát?
Alkatrészeket lehet hozzá kapni, az egyik legjobban eladott márka Európában a TGB. Ma pedig már amúgy sem probléma az alkatrészbeszerzés, a viszonteladók bármilyen kis tömítést lerendelnek kínából 1 héten belül.
Minőségben nem rossz, viszont ezeket munka quadoknak mondják. Nem arra vannak kitalálva, hogy 70-80-al száguldj durva terepen mint egy Buggyval és az ugratásokat is mérsékelten bírják. Arra ott van a Yamaha Raptor és társai. Persze lehet vele úgy is menni, csak gyakrabban fogod cserélgetni az alkatrészeket rajta. Ha viszont egy olyan quadot akarsz ami mindenhol elmegy és azért lehet vele csapatni is akkor jó választás. Első évben talán nem is fogod tudni kihasználni, mert nem fogsz merni ott felmenni vagy elmenni ahol ez a gép vígan közlekedik.
Szervizigénye hasonló, mint a többi ilyen quadnak. Minden ezer kilométerben olajcsere, felfüggesztés forgáspontjainak rendszeres olajozása és minden terepezés után egy kiadós mosás, átnézés. Akkor hosszú életű lesz és te is boldogabb leszel.
Azt még érdemes tudni, hogy közutakon ezek a gépek 70-es tempónál érzik jól magukat. Nagyobb sebességnél (90-100) gyorsabban elhasználódik a variátor szíj. Ezt amúgy is érdemes cserélni évente, annak függvényében mennyit mész vele.
Ha van egy kis érdeklődésed a szerelés iránt és néhány alap eszközöd akkor simán megoldod otthon az ilyen karbantartás jellegű dolgokat.
A részletes teszteket megtalálod neten, abba most nem mennék bele.
Nálam a Can-Am a top. Próbáltam TGB 1000-et, próbáltam Renegade 800-at és Outlander 1000-et is. A Can-Amnek jobb a felfüggesztése, a kormányzása, a hajtáslánca, ugyanakkor a Rotax motor sokkal nyomatékosabb. A 800-as Renegade jobban megy, mint az 1000 TGB. Ehhez hozzá tesz az is, hogy 100kg-val könyebb. Ugyanakkor a CanAm nálunk csak 1 személyre papírozható, illetve a Renegade alapból 1 személyes. Ez is lehet egy szempont. Ha ez nem számít és van rá keret (szervizre is) akkor én egyértelműen a CanAm mellett döntenék. Egy 850-es Renegade ha durvábban akarod csapatni, vagy egy 1000-es Outlander.
A Polaris pedig...hát az Polaris. Ez egy olyan márka ami vagy bejön vagy nem. Sokan utálják, sokan szeretik. Én személy szerint nem vennék. A TGB-nél talán jobb, viszont elmarad a CanAmtól. Sok gyermeteg hibája van, amit egy kis időráfordítással még meg tudtak volna oldani a gyárban. Nem is látni belőle olyan sokat, mint a CanAmból, TGB-ből vagy CFMotoból nálunk.
Konkrétan ezt nem tudom. Szelepekkel adódtak velük néha problémák, viszont ez a régebbi szériáknál állt fenn. Azonban ezen egy szelephézagolás, becsiszolás segíteni szokott. Az újak viszont már megbízhatóbbak. Magasabbak is mint az elődök, ugyanis probléma volt a hasmagasság is illetve az enyhe előre bukás a TGB-nél. Általánosságban akik az újakat használják elégedettek vele. Benne vagyok pár csoportban, több fórumon pár éve. Ők is elismerik, hogy a régi szériákkal voltak gondok, de az újak már elég megbízható gépek. Megfelelő karbantartás mellett ha nem vadállatként használod szerintem nem lesz vele sok problémád.
Megjegyezném, hogy egy 2020-as CanAm Outlandert is el lehet használni fél év alatt ha eszetlen az ember. Egy amerikai srác szokott videózni, na ő nem kímélte, közel 1 év alatt többet költött rá, mint én az első CFmotomra 3 év alatt. Félbe tört a difi, mind a 4 fék teljesen elhasználódott olyannyira, hogy az egész féknyergeket cserélni kellett. Stb.. Persze utóbbi egy kis odafigyeléssel megelőzhető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!