Élvezhető, de használható szedán 1,5-2m forint között (Honda Legend, Lexus IS200, SAAB 9-5, Opel Omega C)?
Egészen mostanáig az volt a felállás, hogy volt egy hobbiautóm (BMW E36 325i kabrió), és egy napi rohangálós (VW Lupo).
Kezdünk viszont most ott tartani, hogy szükség van egy nagyobb autóra, illetve páromnak is be kellett újítani valamit, mert az új munkájához csak autóval tud eljutni kényelmesen. A BMW-t nemrég eladtam, a Lupo páromé lesz a napi ingázására, nekem pedig kellene így valami négyajtós.
Nyilván az E36-ra az évek során sokat kellett költeni, volt vele gond, szóval hozzá vagyok szokva egy igényesebb autó karbantartásához. Azt viszont szeretném az új autótól, hogy használhatóbb legyen, azaz legyen egy fix teteje, 4 ajtaja, használható csomagtere. Kitétel még, hogy ne legyen egy "szürke egér", sok ember szemében egy igazi hülyeség, be is látom, hogy kicsit sem racionális, de ez van, én autórajongóként rosszul érzem magam akkor, ha nincs valami kis plusz, amit az autó nyújtani képes. Az E36-ot imádtam a nyers vezetési élményért, és a sorhatos benzinmotor hangjáért illetve karakteréért. Csak az a fránya megbízhatóság.
Tudni kell még, hogy nem napi igáslónak venném az autót, jó időben biciklivel járom a várost (illetve dolgozni is), tehát a hidegebb hónapokban, és hosszabb utakra (nyaralás, üzleti utak - ezek elég gyakoriak) használnám az új szerzeményt.
Nagyjából 1,5-2m forint közötti összeget szeretnék most elkölteni erre.
A jelöltek:
- Opel Omega C, csakis V6 benzinmotorral. Itt ennyiből szépet tudnék venni, tudom hogy nem a legjobb hírű autó, sajnos nekem tetszik. Tapasztalatokra lennék kíváncsi.
- Lexus IS200. Ez a fő jelölt. Főleg az érdekel ezzel kapcsolatban, hogy a beltér minősége mennyire gagyi, nem mindenki mond túl jókat róla ebből a szempontból.
- Saab 9-5 2.3-as motorok valamelyikével.
- Honda Legend, bár itt a kínálat igen szerény.
Ezen kívül ha van még bármilyen hasonszőrű autó amit esetleg kihagytam, azt megköszönöm! Igen, van pénzem fenntartani egy ilyen autót, a BMW véleményem szerint biztosan keményebb, de legalább ugyanakkora anyagi teher volt, mint bármi ezen a listán. Köszönöm.
#7
Köszi, de ahhoz hogy részletesebben be tudj számolni valamiről elég sokáig kell használni. Nekem pl a Hondánál sokáig eszembe sem jutott hogy mennyire rossz ahogy szétfagyaszt az ülés. Előtte egy bőrbelsős Primerám volt és hozzászoktam az évek alatt (meg vettem egy színben passzoló székpárnát), viszont ahogy télen néhány naponta váltogatod úgy gyorsan ráeszmélsz hogy mekkora különbség van ülés és ülés között.
#8
Opelből B Corsat, C Vectrat, F Astrát és H Astrát vezettem. Biztos jó kocsik, sokan boldogok velük, de nekem egyik sem nyerte el a tetszésem és alig vártam hogy kiszálhassak belőlük. Talán velem van a baj, de nekem még a Swift is jobban tetszik.
Mazda 6-ból egy 2011-es dízelt vezettem korrekt autó (csak rohad), nem volt kifejezetten jó, de rossznak semmiképp nem mondható. Nem varázsolt el, egyáltalán nem izgalmas, de korrektül össze van rakva és ilyet szívesen vezetek ha újra sor kerülne rá.
Nagyon tetszett a BMW E91. Igaz dízelt vezettem és a mi felhasználásunkra benzines kell, de ha nem rosszabb a benzines (és biztos nem az) akkor szívesen látnék egyet a ház előtt. Sosem voltam egy BMW fan a sztereotípiák miatt, de néhány nap használat és pár hét érlelődés után azért megnézegettem hogy mennyibe is mérik őket. Még nincs elvetve a lehetőség, bár mostmár inkább a hybrid vonal felé eveznék.
Ha izgalmas, prémium autóra vágysz akkor az Audi palettáján is körbenézhetsz. A mérnökök nagyon szépre rajzolták, érzetre nagyon jó, a programozhatósága miatt jól magadra szabhatod. Eddig egyet vettem, azzal bele is nyúltam a szrba mert bármit megcsinálok rajta mindig jön valami más (mondjuk csoporton belül is pénznyelőnek hívják a tulajok), köpködöm is rendesen ha meglátom az udvaron, viszont tényleg volt érzékük amikor a vonalakat rajzolták és tényleg nem sajnálták belőlük az anyagot. A Honda-Lexus ajtó finoman csukódik de ha becsapod akkor kong a lemez, az Audi ajtaja pedig mintha betonnal lenne kiöntve. Az egész autót úgy összerakták hogy emelem a kalapom, kicsit ki kell csinosítgatni és utána már csak imadkozni kell hogy évente 2 autóstali alatt ne robbanjon le. Ez ugyanaz mint a Renault Laguna, Toyota 2.2 D4D motorja, betegágyak, de néhány tulaj szerencsés volt és egész sokáig gond nélkül használta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!