95-ös Audi A4-et vennétek 500000 forintért? Jó ár-érték arány?
Az Octavia észszerűbb választás, kicsit egyszerűbb technika. Abból is jól körül kell nézni ebben az árban. Nem sok esély van jót találni.
Egyébként azt nem írom alá, hogy drága hozzá az alkatrész. Ugyanaz, mint egy Passat. De 25 éves, úgyhogy sokszor kell keveset rákölteni. Néhány drágább megoldás már előfordul bennük, mint a kettős tömegű lendkerék, sok lengőkaros futómű, ezeknek átlag feletti a javítása a korabeli autókhoz képest.
Ha nem családos vagy cuccolós autónak kell, akkor kisebb méretben nagyobb eséllyel találsz vállalható állapotút. Polo/Corsa kategóriára gondolok. Városba megfontolandó a régi Swift. Ha sokat mész főúton, pályán, nem ajánlanám a csapnivaló biztonsága miatt.
Kenyelmeset akarsz, rogton kizarod az egyik olcso es eleg megbizhato tipust mert nehogymar egy Astra mikor lehet Audid is, es van az egeszre felmillad. Hat, jo.
Sok sikert!
Vegyel fel ra hitelt is, sokat, jo lesz meglatod!
Ha valaki sokat utazik, az általában milliókat költ autóra. 500-ból olyan autót, ami évekig jól szolgál magas futás mellett kb. lehetetlen. Van amúgy ismerősöm, aki egy ilyen TDI-t használ viszonylag magas éves futással, de azt valós 300000 alatti futással vette 1 millió Ft körül. Kb. olyan gyakori, mint a fehér holló. Az ilyen autók, ahogy ez is, gyakran elkelnek baráti körön belül.
Ha értesz hozzá, megpróbálhatsz párat megnézni, aztán meglátod, hogy milyen állapotúakat találsz. Ha a motor, hajtás, karosszéria szerkezetileg rendben van, akkor lehet, hogy a tartalék összegből ki tudod pofozni. A B5 Passat amúgy technikailag nagyon hasonló. Nyilván nem olyan igényes a beltér, mert még annyira sem érdekes autó, mint az Audi, de utazni szerintem az is tökéletes.
Itt mindenki azt hiszi hogy attól mert Audi, sokszorosa a fenntartása mint bármilyen más autónak? Tévedés. Ezek borzasztó egyszerű autók még. A 80-as Auditól műszakilag kb. csak az első futóműben különbözik.
A kasztnira nem jellemző a rozsdasodás. Az ajtók alja szokott rozsdásodni, az alsó díszlècnél, illetve az első sárvédők. Itt nincs az, mint egy Swiftnél, hogy a futómű bekötési pontok rohadnak ki, vagy mint egy Astránál, hogy kiesel az alján.
A futómű elöl, oldalanként 4 lengőkaros, ráadásul alu. A gyárival azonos Lemförder szett tényleg nem olcsó, de egy közepes minőségű szett megvan 80-100 ezer Forint körül.
Hátul csatolt lengőkaros a futómű (front hajtás esetén, de 500-ért quattrokat amúgy se nézegessen senki) Ez gyakorlatilag olyan mint akár egy F Astrán.
A motorok tekintetében van az 1.6 ami gyenge is, sokat is eszik és hajlamos az olajfogyasztásra. Jobb választás az 1.8 szívó. Az 1.8t és a v6 szerintem ennyiért felejtős.
Dízelből ott a legendás 1.9 tdi, nyilván legalább fél milliós futással a háta mögött. Elég agyonüthetetlen motor, nem hiába van vele megelégedve mindenki, akinek van/volt. Ott van még a 2.5 v6 tdi, azt véletlenül se vegyen senki. Egy igazi betegágy. Hengerfejproblémáktól kezdve az adagolón át, minden baja szokott lenni, de legalább drága hozzá minden.
Váltó: csak manuális. Mindenki rémálma, a kettőstömegű lendkerék bizony bekerült ebbe a típusba (mint az utóbbi 20 évben az autók nagy részébe). Ha nagyon zsugori az ember, akkor kiváltható normál lendkerékkel egy az egyben. A 4 sebességes automata és az 5 sebességes tiptronic nem a megbízhatóság csúcsa. Én elkerülném.
Az elektronika megbízható. Nem jellemző a típusra az elektromos meghibásodás. Olyan hűde rohadt sok extrával amúgy sem szerelték fel a facelift előtti példányokat. Nagyrészt klíma, abs, elektromos ablakok, esetleg fűtött ülés van bennük.
Nem rábeszélni akarok senkit, csak látom hogy gyakorlatilag mindenki úgy gondolja hogy öreg Audi=pénztemető, pedig az A4-nél ez pont nem igaz. Rengeteg alkatrésze megegyezik más vw konszernhez tartozó típuséval, magyarul nem kerül hozzá többe az alkatrész, csak mert Audi. Ráadásul Dunát lehet rekeszteni bontott alkatrésszel. Akinek van egy kis műszaki érzéke az akár otthon is tudja javítani. Nem egy űrtechnika.
Ettől függetlenül nagyon át kell nézni a kiszemelt autót. Hiaba tartós technika, 25 év alatt azért el lehet pusztítani. Ez persze érvényes bármilyen más autóra is. Ebben az ársávban a vetelárat könnyen rá lehet költeni a verdára.
Úgy gondolom hogy fél millióért nem egy rossz választás, ha kifog az ember egy olyat, amivel törődtek.
Alternatívának én az első Octaviát tudnám ajánlani. Nincs drága első futómű és nagyobb a lábtér hátul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!