A dizeles autó miért megy magától 2-es fokozatban, anélkül hogy nyomnám a gázt? Egészséges így menni vele pl bekanyarodásnál?
Akkor nagy a baj.
Ilyenek jönnek szembe a pályán...... :(
Mert nyomatekos...
De nem szerencses neki ha ennyire visszafojtva közlekedsz vele.
Olajpumpa ennel a fordulatnal nem fog rendesen dolgozni, ergo a fotengely csapagyak meg ha turbos akkor az se nem kap azert olyan kenest mint kene neki, terheles viszont van.
En azt mondom, 1300-1500as fordulat alatt hosszutavon nem erdemes kozlekedni vele. Oke, ha kanyarba esetleg nem akarsz visszavaltani az mas, de az hogy pl. 3asba 1000es fordulaton gurulni az nem szerencses.
#13!
Ha van annyira magas az alapjárat, hogy elviszi a motort, akkor ugyan az a fordulat miért ne lenne elég az olajszivattyú működtetéséhez?
Számszerűen:
-az alapjárat általában 750-900 f/perc között van.
-az olajszivattyú már nagyon alacsony fordulatnál is dolgozik, gyakran az indítózáskor azaz 400-500f/percnél elalszik a nyomásjelző lámpa.
(természetesen, karbantartott, jó állapotú autóról beszélünk)
Tehát az elméleted alapján -megfelelő olajnyomás hiányában- minden alapjáraton ketyegő autó, rövid úton csapágyas lenne.
Ismered ugye a dízelesek "jó szokását" hogy negyedórákat beszélgetnek az alapjáraton pöfögő autójuk mellett?
Nos akkor miként lehet az, hogy nem ritkaság közöttük a 200-300 ezer km-t futott motor?
Egész más az egy helybe alapjáraton járó motornál a csapágyak terhelése, mint amikor megy, viszi az autót!
Érezni, hallani is a hangján olyankor, hogy erőlködik.
Sokkal nagyobb nyomaték lép fel olyankor és bizony hosszú távon nem tesz jót neki.
#15!
Kettesben, ezer körüli/vagy kicsivel az alatti/ alatti fordulatnál, ugyan milyen "csapágyterhelés"-ről beszélünk? Különösen dízelnél..... ;)
Ezt tanultam, (kiszámolni is) gépésztechnikusként hidd el tudom miről beszélek.
Nem tesz jót neki a túlzott visszafojtás, hosszú távon nagyon kis fordulaton közlekedés.
Ja, te ezt ki is tudod számolni? Akkor bizonyára igazad van. Khmmm.
/amit a #13-ban írtam az ezres fordulatról és a több százezer km.t teljesítő dízelekről.......azt pedig bizonyára nem helytálló, szóval felejtsük el/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!