Hogyan lehet "ilyen egyszerűen" "ilyen jó" motort építeni?
Semmit nem számoltak, csak össze van "hányva" az autó, és sokszorosan bizonyított még így is. Ennek ellenére mostanában mindenhonnan azt lehet hallani, hogy "a mérnökön nem hülyék, nem véletlenül annyi egy motor teljesítménye amennyi, többet nem lehet kiszedni belőle, mert nem fog működni, még rövid távon sem", és hasonlók. Erre itt van ez, gyári belű 1.8-as szívó motor, turbósítva meg 3-szorozták a teljesítményét, és működik. Mindenféle tervezgetés, számolgatás nélkül, "jó lesz az úgy" elven megépítve.
Most akkor mivan??? Ha valaki azt mondja hogy egy komolyabb motort megépíteni az több 100 órás tervezés eredménye, és sok esetben nem is lehet elérni a gyárinál jelentősebb nagyobb teljesítményt, akkor ő hazudik?
Igen, mert az autó gyári computere megette helyettük a számolgatást amikor találkozott az új környezettel.
Ettől eltekintve, ilyet egy játék autóval lehet csinálni, ahol nem érdekelnek a következmények.
Igen?
Nekem van egy járműmérnök ismerősöm. Ő azt mondta, hogy +10-20 Lóerőnél is rövid távon kuka lesz a motor, + 50-100-nál meg abban a pillanatba mikor be van indítva.
" Erre itt van ez, gyári belű 1.8-as szívó motor, turbósítva meg 3-szorozták a teljesítményét, és működik. Mindenféle tervezgetés, számolgatás nélkül, "jó lesz az úgy" elven megépítve."
De normál használatnál ebbe nem is tekernél bele fél millió kilométert. Üzemórás versenymotornál meg határmindegy. Azt én furcsállom, hogy a gyári ECU megbírkózik 2.1 baros nyomással, van benne egyáltalán nyomásmérő? Én nem tudok róla.. :D
"Nekem van egy járműmérnök ismerősöm. Ő azt mondta, hogy +10-20 Lóerőnél is rövid távon kuka lesz a motor, + 50-100-nál meg abban a pillanatba mikor be van indítva."
Az sem mindegy, hogy milyen blokkból építed. A mai végletekig kikönnyített hajtórudas szívóból ezt nehezen csinálnád meg, látod ebből meg még ment.
Ez is bélésfüggő. Ma megnézed pl a mittudomén 1.9PD-t ott van a sima hajtókar meg a 131/150 lovasnál a H hajtókar. Utóbbit simán tekerheted 300 lóerőig mert bírja, a másikat valszeg már 200ló alatt megtekernéd.. :)
Erről az egy M43-ról én nem extrapolálnék az összes motorra...
"Nekem van egy járműmérnök ismerősöm. Ő azt mondta, hogy +10-20 Lóerőnél is rövid távon kuka lesz a motor, + 50-100-nál meg abban a pillanatba mikor be van indítva."
Járműmérnök a frászt! Maradjunk ennyiben.
Annyira járműmérnök mint amennyire én vagyok idegsebész..
Olyan 50 + lóerőt pakoltam az autómba úgy hogy az ECU simán lekompenzálta az adatokból. efelett már nem ártana hozzá egy programozás. a gyárias motorbelsőm olyan 350 lóerőig jó lenne.
Nem gyári Ecu-val megy. A videóban elhangzik, de ezek szerint senki nem nézte végig.
Én arra tudok gondolni hogy ez a kis 1.8 túl van méretezve gyárilag, illetve rengeteget jelent egy jól megírt program. (Oké, nem 350 lóerőre, előbb-utóbb kikönyököl majd) Csak ugye tuning szempontjából eddig senki nem foglalkozott vele, hiszen gyárilag ott vannak a 6 hengeres motorok, amiket csak be kell tenni az 1.8 helyére és kész. Nem kell turbósítani, programozni, szívni vele.
Évekkel ezelőtt már láttam turbósított e36 316i-t, a motorja annak is gyári volt, semmit nem cseréltek és bírta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!