Használt Nissan Leafek közül melyik évjárattól kezdve érdemes nézelődni?
Bármelyik évjáratot nézheted.
Az első generáció aksija gyorsabban öregedett forró éghajlaton. Ne importálj olyanokat Kaliforniából vagy Görög-, Olaszországból. Egyéb probléma velük nincs. Az enyém 2013-as és semmi problémám nem volt vele.
Az elektromos kocsik aksija idővel gyengül, kevesebb töltést tud felvenni ezért csökken a hatótávja is. Évente kb 3-4%-ot csökken.
A műszerfalon jobbra ott az aksi töltöttség 12 szegmentes indikátora. Pont mellette 12 kis pötty ami úgy néz ki mint ha csak skála lenne - de sokkal több annál. Mikor az aksi annyira megöregedett hogy a hatótáv az eredetinek a 85%-ra csökkent akkor elalszik a 12.-ik legfölső pötty. 79%-nál eltűnik a 11. 72%-nál a tizedik, stb.
Az én hétéves Leaf-emnek 80%-os az aksija, ezért már csak 11 pötty van az aksi skálájánál. 80% az azt jelenti hogy az eredeti bő 120 km hatótáv helyett most már csak kb 100 km-t tudok megtenni egy töltéssel.
Ha használt Leaf-et akarsz venni csak egy pillantást kell vetni a műszerfalra és egyből látod milyen állapotban van az aksi. Én 9 vagy kevesebb "pöttyös" Leaf-ot nem vennék.
Elméletileg egy Nissan szerviz le tudja nullázni hogy megint 12-őt mutasson. Magántulaj nem.
A nullázás után néhány hétbe tellik mire a fedélzeti számítógép belátja az aksi igaz állapotát és újra az igaz szintet mutatja. Ha a szerződésbe beírod hogy egy hónapon belül reklamálhatod akkor szárazon vagy. Ha 12 pöttyös a kocsi és az eladó nem akarja garantálni akkor tudod mi van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!