Mennyi ideig töltsem az autó akkumulátorát?
A téli hideg lehúzta az autó akksiját.
12,15 V-on van nagyjából, ami, ha jól tudom kb. 50%-os állapot.
Egy régi biztosítékos töltőm van itthon. Mennyi ideig hagyjam rajta az akksit, hogy reggel induljon az autó, illetve ne keletkezzen kár?
Nem kárörvendő válaszokat adok te szerencsétlen, csak lövésed nincs az egészről. Tipik diplomás ego-ból válaszoló de semmiheznemértő reakciód van.
12.15Volt. aha. szerintem most lemennék a kocsihoz és rátenném a gyújtást lehet mutatna 11.5 voltot, de ráindítok és beröffen. pont.
Ilyen egyszerű ez. ha nem elég az amper akkor nem forgatja meg. akkor irány a töltő és vagy az automatával töltöm addig amig le nem kapcsol, vagy a simával töltöm vagy 10 órát, vagy bebikázom, aztán autózok vele 2 órát.
#10: Gondolom leolvasta egy görbéről. Pl.: [link]
Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy különböző típusú akkumulátoroknak különböző feszültség-kapacitás görbéjük van/lehet. Itt az első ábrán alul, szürkével is látható egy ilyen görbe, és ez első nézésre is látható, hogy eltér az előzőtől. [link] És nem azért, mert valamelyik hibás, hanem mert nem ugyanolyan aksikra vonatkozik. Eszerint csak 25-30 %-on lenne a töltöttsége.
#10
A táblázat szerint látható savsűrűség és feszültség arányában mondtam, hogy nagyjából 50%-ban van kisülve.
#13
Igen, ebben igazad van, mindössze próbáltam adatokat adni segítségül.
A lényeg annyi lett volna, hogy lemerült az akksi, nem esett abba a szintbe, hogy szulfátosodni kezdjen, tehát tölthető.
#12
Szerintem egyértelmű, hogy melyikünk írogatott a nem megfelelő hangnemben. Most, ha pld. nem tudok valamit/rosszul tudom, akkor neked nevetni kell, meg húzni a másikat, nem segítőkész választ adni?
Nem kell semmi sablon szöveg, hogy "tipik diplomás ego".
Nem írtam semmi olyat, amivel okoskodnék. Leírtam a specifikációkat a töltőről, és az akksiról.
Az pedig, hogy ugyanolyan modorral válaszoltam, mint amivel te írtál: amilyen az adjonisten...
Mint mondtam, nem indította az autót, próbáltam többször is.
Az indításhoz hirtelen nagy áram kell, és igen, ez simán lehetett a baj, hogy nem volt.
De leírtam azt is, hogy csak egy régi töltőm van, azzal tudom megoldani, tehát se beindítani nem tudtam (#11-esnek válasz), sem bikázni.
Este töltött, mikor már nagyon magas fesz. mellett ment volna már csak a töltés, levettem, 12,75-ön van stabilan azóta is, indította az autót.
Majd autózás közben még tölt a generátorról.
A probléma megoldódott, kaptam kielégítő válaszokat, a negatív hozzászólás felesleges volt, nem tudom, miért volt rá szükség, szerintem mind a ketten tudtunk volna megfelelően eszmecserélni cinikusság nélkül.
Szép napot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!