Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a " többpontos...

Mi a különbség a " többpontos befecskendezés " és a " közvetlen befecskendezés " közötti turbó motorok között?

Figyelt kérdés

2021. jan. 2. 09:04
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem zárja ki egyik a másikat.

Közvetlen befecskendezés: nem a szívócsőbe, hanem közvetlenül az égéstérbe fecskendeznek be. Ma már minden Diesel-motor ilyen, és az Otto-motorok között is akad szép számmal.

Többpontos: nem egy időpontban fecskendezik be az üzemanyagot, hanem több kisebb dózisban a tökéletesebb égés (az emissziós normák) miatt.

2021. jan. 2. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm. És melyik a jobb, vagy erre nem lehet pontos választ adni?
2021. jan. 2. 10:47
 3/10 anonim ***** válasza:
Általában a közvetlen befecskendezéses erősebb és jobb vezetni, cserébe drágább a javítása.
2021. jan. 2. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Ha a többpontos befecskendezés a multi-point fuel injection magyar megfelelője lenne, akkor az kicsit mást jelent mint amit már felvázoltak.


Régen a benzineseknél egy központi befecskendező egység volt a karburátor vagy ennek a helyén központi befecskendező ( az egyszerűség kedvéért tekintsünk el a több karburátoros rendszerektől ). Ezt váltotta a tisztán elektromos és a már kihalt elektromechanikus hengerenkénti befecskendezés, Itt nem egy közös szívóágba borítják a keveréket ész nélkül, hanem szabályzott adagokban fecskendezik be minden egyen henges szívósorába, közvetlenül a szívószelep elé. Ez volt az a multi-point fuel injection.


A közvetlen befecskendezés az ugyanez, csak nem a szívósorba küldik a benzint, hanem egyenesen a hengerbe, hasonlóan mint a dízeleknél.


Amire az egyes gondolt az szerintem a multi-pulse FI vagy a slpit-FI lesz, amikor egy befecskendező egység nem egyben, hanem szabályozottan, több részletben fecskendezi be a gázolajat így csökkenthetőek az emissziós értékek. Kb ma már az összes új CR dízel ilyen.

2021. jan. 2. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
És ott vannak a hengerenként két injektoros benzinesek is pl. Suzuki, ahol minden szívószelepre fújnak benzint, ott 8 injektor van a 4 hengeres motorra.
2021. jan. 20. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Melyiknél jelentkezhet a "kokszosodás"?
2021. jan. 23. 11:30
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Azoknál amiknél van EGR és kartergázvisszavezetés. A kokszosodás mértéke jelentősen megnő a közvetlen befecskendezéses motorok esetében.
2021. jan. 23. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:
S40 1.8 (2004-től, 2 generáció) motor melyiknek felel meg? Elméletileg azt írják, hogy többpontos befecskendezése van, bár van ahol közvetlen befecskendezést írnak. Van EGR benne az biztos. Szóval ez melyikhez tartozik pontosan? Egyszerűbb, vagy problémásabb verzió?
2021. ápr. 5. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 krwkco ***** válasza:

#6

"Melyiknél jelentkezhet a "kokszosodás"?"

Kartergáz visszavezetés mindegyik benzines autóban van. Ezért mindegyiknél olaj rakódhat a szelepekre, ráég és kokszolódhatnak. A különbség ott van, hogy a szívócső befendecskezésse motorokban a benzin folyamatosan "mossa" a szelepeket. A közvetlen befecskendezésűeknél nem. A kokszolódás mértéke az utóbbiaknál is különböző. Amelyiknél erősebb, ott 150-300 ezer kilométerenként meg lehet a szelepeket tisztíttatni, mert különben némileg csökken a teljesítmény.

2021. ápr. 14. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
régi swift már injektoros
2021. ápr. 14. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!