E36 318i ha motorkódos bele “szabad” tenni probléma nélkül hivatalosan 325i motort?
Tisztázzuk a motorkódos kifelyezést.
A motorszám 2 dologból épül fel. A motor kódjából, ami a típust azonosítja (M43B16, M43B18 stb) és a motor egyedi azonosító számából.
Magyarországon forgalomba helyezett autók esetében a forgalmiban mindkét számot fel kell tüntetni. Viszont külföldön sok esetben elég a motor típusazonosító kódját feltüntetni.
Akkor lesz egy forgalmi motorkódos ha külföldről hozod be az autót, és ha a külföldi okmányokban csak a motorkód szerepel akkor a honosítottban is csak az fog, mert csak honosítják a már meglévő okmányt.
Ennek előnye hogy míg a sima forgalmiban szerepel az egyedi azonosító kód is így ha ugyan olyat teszel bele azt papirozni kell, addig a "motorkódos" forgapmival rendelkező autóban azonos típusú motort cserélhetsz papirozás nélkül, ugyanis a forgalmiban írtak mind a régi mind az új motorra igaz lesz. Miért van ez így? Mert bürokrácia van. Stimmel ami oda van írva akkor mindenki happy és le van szrva ki mennyit tákolja milyen minőségben. Viszont kissebb vagy nagyobb motort nem tehetsz bele.
Ennyit jelent csak hogy motorkódos.
" A motor kódjából, ami a típust azonosítja (M43B16, M43B18 stb)"
És innen szokott jönni egy másik baki, ugyanis ezek a kódok ahogy mi is hivatkozunk a motorokra, ezek a gyári kódok, nem a forgalmiban szereplő kódok. A forgalmiban 164E2 szerepel,az E46 320d-nél meg 204D4, az enyémben M54B30 helyett 306S3 volt.. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!