A fokozatmentes automata sebességváltó miért csak a kismotorok körében terjedt el? Az autókban és nagyobb járművekben miért nem alkalmazzák őket?





Mert a "hagyományos" fokozatmentes automatákkal olyan baromi nagy teljesítmény nem vihető át gond nélkül, ha meg kellően túlméretezik akkor meg feleslegesen nehéz.
A Toyotáé a legjobb megoldás, ők bolygóműves fokozatmentes automatát építettek, ami elég sok hátrányt kiküszüböl - pl nincs benne lánc, mint a multitronicban - és ezt bizony építik nagy motorokhoz is a Lexusokban. 4.6-os GS450 és az 5 liter Ls600h is ilyennel készült.





Kanadában, Alaszkában az erdőírtásoknál a rönkfa szállító kamionok járak acél"szíjas" fokozatmentessel..negyen tonna egy platón, és erdei terepen..eddig bírta. Csak itt csodálkozunk.
Amúgy a suzuki néhány tipusa is fokozatmentessel dönget. Most jelent meg egy benzines, fokozatmentes váltóval. Fél évet kell rá várni.
Az a hír járja, hogy a suzuki(is) olyan gyorsan fejleszt, hogy 2015 től leállnak a benzinmotor gyártásával(dízelt nem gyártottak)...ezután ár csak villanyautót gyártanak, amibe itt teszik bele az itt gyártott samsung akkumulátorokat.
Ezekben már nem lesz fokozatmentes váltó.





Audiban 2.7 TDI is volt fokozatmentessel, ami nem egy kis motor. Erősebb változatokban is csak a quattro miatt mellőzték.
Érdekes a traktorokban nagyon jól, kiforrottan működnek ezek a szerkezetek, lásd pl a Fendtekben csak ilyen van. És ott brutális vonóerőkről beszélünk, pl szántás, talajlazítás.. Nem értem az Audikban miért voltak ennyire gyengék ezek a szerkezetek, mikor egy 500 lovas traktorban is perfektül üzemel a fokozatmentes.




















További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!