Hogyan szórjak - lakkozzak legalább két réteget egy elemre vagy akár teljes karosszériára anélkül hogy megfolyna vagy narancsos maradna a felület?
Na, ez az, amit az autófényezőknek olyan sokáig tart elsajátítani... :-)
Pedig leírva nem nehéz: jól ki kell szellőztetni, hogy a korábbi munkafázisokból felgyülemlett olódszergőz eltávozzon. Azért annyira nem, hogy helyette bejöjjön a por... Ez azért kell, mert gyorsítja a száradást. A felület előkészítése is fontos: a finoman érdesített (220-as, 240-es papírral vizesen csiszolt) felületen igen jól tapad a festék, nehezebben folyik meg és később sem hullik le róla. Ezen kívül el kell találni a megfelelő konzisztenciát, ami attól is függ, hogyan mozgatod a szórópisztolyt. Ha elég gyors a kezed, jól fel lehet hígítani a festéket, mert akkor egyszerre úgyis csak annyit fújsz ki, amennyi nem folyik meg. Ha lassabb kezű vagy, akkor sűrűbb festék kell, de az meg szeret narancsosodni. A második rétet felhordása némi skótszivacsos kezelés (nem kötelező) után ugyanígy történik, persze a megfelelő száradási időt betartva.
De ha egyszavas, univerzális válaszra vagy kíváncsi: sok-sok gyakorlással lehet megoldani a problémát.
Kösz a választ!
De olyanra gondoltam ,hogy az első réteg legyen csak épen ködölve és a másodikat lehet jól megönteni, vagy már az elsőt is jobban meg kéne hogy jól kisimuljon, és a másodikat gyengében? Esetleg két vékony réteg volna az ideális? A profi autófényezők hogy csinálják?
240-es papír nem durva a festék alá ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!