A hűtőből visszatérő hűtőfolyadék milyen hőmérsékletű kell legyen?
Hétvégén volt némi problémám, amit egyelőre úgy néz ki, sikerült megoldani - a hogyanját nem tudom, nem találtunk semmi látható rendellenességet.
A hűtőből visszatérő hűtővíz jelenleg üzemmeleg motornál elég hideg, ez normális? Amikor álló helyzetben járattuk a motort, már üzemmeleg hőmérsékleten, akkor már majdnem ugyanolyan ment vissza, mint ami a befolyt a hűtőbe, OBD kütyü szerint 100°C körül járt a motorhőmérséklet.
Ezért van az, hogy általában a motorblokk közepén helyezik el a hőmérséklet jeladóját. Szóval nem a hűtőben, nem a ki vagy bemenő csőben, és nem is a túlfolyó tartályban.
A többivel neked semmi gondod, majd a vízszivattyú a termosztát és a hűtő "intézi".
Köszi, arra lennék igazán kíváncsi, hogy tényleg képes a hűtő 10-20°C-ra lehűteni?
Nekem pl van egy hőmérő a hengerfej tetején illetve egy a hűtő alján, amivel kapcsolja elvileg a ventilátort, viszont a hétvégi hibaelemzés folyamán több érdekesség is felvetődött, emiatt kérdeztem. Ez esetben, a hűtőventinek mikor kellene bekapcsolni?
Fölösleges ezt neked elemezni.
Kitalálták, megtervezték a gyári mérnökök.
Ne akard őket űberelni. ;)
Az se mindegy milyen autóról van szó?!
A termosztátot megnézetném biztos ami biztos!
Ahogy leírod szerintem az a probléma. Ugy van tervezve a legtöbb autó hogyha bedöglik a termosztát akkor nem zárja le a nagy vízkört a rendszerből. Ezt azért csinálják így hogy inkább túlhűtve legyen a motor mint elforrjon a víz.
De mivel télen nem bír átmelegedni a nagy körben a víz mivel a bazi nagy hűtő és a fűtésrendszer elviszi az összes hőt így lehet hogy hideg motorral használod az autót.
Ez nem jó dolog,, mert az olaj ha hideg sűrűbb és nem jut el olyan helyekre ahová amúgy igen. És a hőtágulás miatt is a fém alkatrészek nem feszülnek egymáshoz hanem ütik kalapálják egymást. ((Ezért nem jó hideg motprral járni.))
Úgy tudod megoldani legegyszerűbben ha rosz a termosztát hogy bedugsz egy kartonlapot a nagy hűtő elé, úgy hogy annak csak kb 30%át érje a menetszél.
Puritán dolog de hidd el mai napig működik.
Így már be tud melegedni a motor üzemhőre. (85-95-C) kb az optimális. (Régi veterán 30 éves autóknál ez lejjebb is lehet 75-95C között tipustól függően.
Remélem segítettem valamit...
Ha a kartonnal való lefalazás mellett döntesz télire tavasszal el ne feletkezz róla! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!